אם הגעתם עד כאן, ככל הנראה מים עולים מהביוב שלכם ואתם מחפשים פתרון יעיל ומהיר. אז קודם כל, הפסיקו להשתמש במים במקום שבו הביוב התחיל להיות מוצף ובצעו מספק בדיקות כפי שנפרט לפניכם מיד. בהתאם לצורך ניתן לצלצל אלינו לביובית אלפא ונגיע לסייע.

בשורות הקרובות תבינו איך לטפל במים שעולים מהביוב וכמה זה דחוף, מדוע הבעיה הזאת מתרחשת וגם כיצד אנחנו יכולים לעזור לכם עם שירותי הביובית שלנו וכמה זה אמור לעלות לכם.

 

טיפול במים שעולים מהביוב – במחיר ללא תחרות!

פתיחת סתימות במערכת הביוב ובצנרת הביתית

שאיבת מים שעולים במקלחת, מהרצפה, באסלה, מהכיור

שירות בפריסה ארצית 24 שעות!

שירות מקצועי עם אחריות על העבודה

להצעת מחיר, חייגו אלינו >>

טלפון: 055-9703793

 

מים עולים מהביוב.
שאיבת מים שעולים מהביוב עם ביובית – במחירים נוחים והוגנים!

 

 

כיצד פועלת מערכת הביוב שלכם?

על מנת להבין למה המים עולים מהביוב, עליכם לדעת קודם כל איך פועלת מערכת הביוב שלכם. מערכת זו מתחילה מפתחי הניקוז של הביוב במבנה, כגון הכיור במטבח, המקלחת וכו'.

פתחי הניקוז הללו מחוברים לעיתים למתקן הקרוי "סיפון" והוא זה שאמור למנוע הצטברות של פסולת בתוך הצינורות ולסייע במניעת סתימות. אחרי הסיפון, אם קיים, צינורות הביוב מתחברים לקופסת ביקורת שמאפשרת גישה נוחה אליהם במקרה של תקלות.

מקופסת הביוב יוצא צינור ראשי יותר שמתחבר לצינורות ראשיים אחרים שמתנקזים לצינור אחד גדול וזהו קו הביוב הראשי של המבנה. קו זה מתנקז בדרך כלל לבריכת ביוב (שהגישה אליה דרך שוחה) ולאחר מכן יוצא ממנה ואם אין שוחת ביוב נוספת הוא מתנקז למערכת הביוב הראשית שנמצאת באחריות העירייה.

 

מים עולים מהביוב – למה זה קורה בעצם?

המערכת שהוצגה לעיל אמורה להעביר את מי הביוב לטיפולה של העירייה בצורה יעילה ונסתרת מן העין. אלא שלא תמיד כך הדבר ולמעשה התרחיש בו מים עולים מהביוב מאוד שכיח במגוון רחב של מבנים, בין אם מדובר על בתים פרטיים ובנייני מגורים משותפים ובין אם על עסקים, מוסדות ומפעלים.

למה המים עולים מהביוב? הדבר מתרחש כאשר בנקודה כלשהי של מסלול הביוב שתיארנו מתרחשת סתימה שמונעת זרימה תקינה של המים בצינורות. הסתימה יכולה להיות בדרגות חומרה שונות ושמים לב אליה כאשר עולים מים מהביוב, מה שאומר שקצב היציאה של המים מהנקודה החסומה נמוך בהרבה מקצב הכניסה של מי ביוב חדשים.
ישנן מספר סיבות אפשריות לסתימה במערכת הביוב:

✔️ זריקת חפצים וחומרים שונים למערכת הביוב – אלו יכולים חיתולים ומגבונים שנזרקו לאסלה, שיערות ושאריות מזון שנזרקו לכיור ובמקרים חמורים גם פסולת שיפוצים כמו בטון שחדרה לצנרת. כל אלו שוקעים בצינורות וגורמים להפרעה במעבר מי הביוב דרכם.

✔️ הזרמת שומנים למערכת הביוב – הצטברות שומנים במערכת הביוב גורמת לחסימה מאוד עיקשת עקב ההפרדה של השומן מהמים ואי זרימה בתוך הצינורות.

✔️ חדירת שורשים למערכת הביוב – ניתן להגיד שזו הסתימה הקשה מכולן. היא מתרחשת בצינור הראשי של המבנה ונגרמת עקב חדירת שורשי עצים לתוך הצינורות עצמם.

 

לאן עולים המים מהביוב?

כאשר אתם פונים אלינו בשל מים שעולים מהביוב שלכם, אנחנו ראשית כל מבצעים בדיקה קפדנית באמצעות ציוד מתקדם שמאפשר לנו לזהות היכן בדיוק ממוקמת הסתימה שגורמת אצלכם לתופעה.

אך לפני שנגיע ,תוכלו גם אתם לדעת פחות או יותר בעצמכם היכן ממוקמת הסתימה שלכם ובהתאם לכך לפעול. כל מה שעליכם לבדוק הוא לאן זורמים המים. הנה כמה מקומות נפוצים:

מיקום הסתימה תיאור
מים עולים במקלחת או במקלחון אם המים עולים רק בזמן השימוש במקלחת, יש סתימה בצינור עד קופסת הביקורת. אם קופסת הביקורת מוצפת ועולים מים גם כשאין שימוש במקלחת, הסתימה בצינור הראשי או בצינור של קופסת הביקורת.
מים עולים מהאסלה אחת הסיבות הנפוצות לעלייה של מים מהאסלה, היא צינור אסלה סתום.
אם גם לשכנים מתחתיכם עולים מים מהביוב באסלה, הסתימה כנראה בצינור הראשי.
מים עולים מהכיור במטבח  כשהמים עולים מכיור במטבח במהירות, לרוב הסיבה היא סיפון סתום.
אם המים בכיור המטבח עולים ללא קשר לשימוש בו, מקור הסתימה בצינור הראשי בדירה.
אם המים עולים במטבח ובכיור בבית בו זמנית, כנראה שיש חסימה בצינור הראשי של המבנה.
מים עולים מקופסת הביקורת מים מתוך קופסת הביקורת יכולים להעיד על סתימה בצינור ראשי או לחלופין בצינור שיוצא מהקופסה
אל עבר הצינור הראשי.
מים עולים מהרצפה או מפתח הניקוז אם שעון המים שלכם מסתובב במהירות שכל הברזים סגורים, אז יש לכם פיצוץ בצנרת המים.
אם לא, הרי שמדובר בסתימה בצינור ראשי יותר בתוך המבנה או בצינור הראשי שנמצא מחוצה לו.

לא משנה באיזה מהתרחישים מדובר, אם לא תטפלו בכך בהקדם עלולה להתרחש בסופו של דבר הצפה בבית.

 

מים שעולים מהביוב
המים עולים מהביוב? התקשרו וצוות ביובית אלפא יגיע לסייע במהרה!

 

מה ניתן לעשות במצב בו מים עולים מהיוב?

אילו פתרונות ישנם במצבים בהם מים עולים מהביוב וגם האם אפשר לטפל במים עולים מהביוב בעצמי?

ובכן, הדבר תלוי במקום שבו המים עולים מהביוב ועד כמה מורכבת הבעיה. אם במהלך הבדיקה המקדימה תגלו שמדובר בסתימה על רקע סיפון סתום או במצב בו מים עולים מהביוב בגלל סתימה שקרובה לקופסת הביקורת, תוכלו לטפל בכך במהירות בעצמכם או לפנות אל אינסטלטור רגיל.

הסיפון בנוי בצורה כזאת כך שניתן לפרק אותו לבד, לנקות ולהחזיר למקום (יש גם המון סירטוני יוטיוב שמסבירים כיצד לבצע זאת) וסתימות בצינורות שקרובים לקופסת הביקורת ניתן לפתוח על ידי חומרים כימיים לפתיחת סתימות (נא פעלו לפי ההוראות!) או החדרת כבל פלדה שישחרר את הסתימה.

אינסטלטורים מתמחים בביצוע פתיחת סתימות בצנרת הביתית במהירות וביעילות ויש להם את המכשירים הטובים ביותר לכך, כגון ספירלות חשמליות ופתיחת צינורות קטנים בלחץ מים.

 

מים עולים מהביוב – מתי שירותי ביובית הם הדבר הנדרש?

אפשרות נוספת ששמורה למקרים המורכבים ביותר היא טיפול באמצעות ביובית. הביובית יכולה לעזור כאשר מים עולים מהביוב בגלל סתימה שממוקמת בצינור הראשי של המבנה. מה שאומר שכל הדירות סובלות מעליית הביוב, בין אם בהצפות בתוך הבית ובין אם בשוחות ביוב שדולפות ללא הפסקה.

אינסטלטורים אינם יכולים לטפל בבעיה שכזאת אלא רק צוות ביובית מקצועי כמו שלנו שיכול לבצע שאיבת ביוב באמצעות ביובית חזקה, לפתוח את הסתימה ולשטוף את הקווים למניעת סתימה חוזרת. צוות הביובית שלנו גם יסביר לכם איך למנוע עלייה של מים מהביוב ואם עולה הצורך גם ישדרג את קווי הביוב על ידי תכנון והתקנה של שוחה נוספת.

 

כמה עולה לטפל בהצפת מי ביוב?

התשובה לשאלה כמה עולה לטפל במים שעולים מהביוב תלויה במיקום החסימה, עד כמה נוח להגיע אליה ולשחרר אותה, מידת מורכבות החסימה ומספר החסימות במערכת. ניתן לומר כי מחיר פתיחת סתימה בביוב הביתי יהיה תמיד נמוך יותר בהשוואה לפתיחת סתימת ביוב בצינור ראשי, שם הסתימות מורכבות ביותר ומחייבות עבודה של ביובית.

בכל מקרה, אצלנו בביובית אלפא תקבלו את המחירים הנוחים והמשתלמים ביותר, בין אם עבור טיפול במצב בו עולים מים מהביוב ובין אם עבור טיפול בכל בעיית ביוב אחרת שמחייב ביובית.

מחיר טיפול במים שעולים בעקבות סתימה עלות מומלצת (לא כולל מע"מ)
עלות פתיחת סתימה בכיור (אינסטלטור) החל מ-350 ₪
 מחיר שאיבות מי ביוב עם ביובית החל מ-600 ₪
פתיחת סתימה בביוב של בניין משותף החל מ-650 ₪
טיפול במים שעולים באמבטיה (אינסטלטור) החל מ-300 ₪

כעת אתם יודעים מה עושים כשהמים עולים מהביוב – מצלצלים אלינו לביובית אלפא ומקבלים מענה מהיר שלאחריו נשלח אליכם ביובית במקרה הצורך.

אנחנו זמינים עבורכם בכל עת ונוכל להגיע אליכם לכל מקום בארץ. מחכים לשיחתכם – צוות ביובית אלפא.