אחת המשימות איתה מתעסקים קבלני ביוב היא הגבהת שוחת ביוב. הדבר נדרש במקרים בהם השוחה נמוכה מדי ויש להגביה אותה על מנת שפתח הביוב יהיה בקו אחד עם פני השטח ולא יגרמו הצפות.

אנחנו בביובית אלפא מתמחים בפרויקטים מהסוג הזה ונוכל לבצע זאת עבורכם בצורה הכי מקצועית שיש.

איך מגביהים שוחת ביוב, כמה זה אמור לעלות לכם ותשובות לשאלות נוספות – המשיכו לקרוא ותבינו הכל.

 

הגבהה לשוחת ביוב – במחיר אטרקטיבי!

צריכים להגביה את שוחת הביוב? נשמח לסייע

הגבהת / הנמכת שוחת ביוב בכל הארץ!

שירות מקצועי עם אחריות!

הגבהה לשוחות מפלסטיק או בטון

טלפון: 055-9703793

 

הגבהה לשוחת הביוב
צריכים הגבהה לשוחת הביוב? לא יודעים איך לבחור את הקוטר המתאים? התקשרו ונשמח לסייע!

 

 

מהי שוחת ביוב ובשביל מה צריך אותה?

על מנת להבין מתי צריך להגביה את שוחת הביוב, יש ראשית כל להבין בשביל מה צריך אותה? ובכן, מדובר במעין בור או בריכת ביוב שאליהם מתנקז צינור ביוב בודד או מספר צינורות גם יחד.

ניתן לומר שאלמנט זה מהווה מעין נקודת בקרה, שדרכה ניתן לקבל גישה אל הצינורות ולטפל בהם וזאת מבלי שיעלה הצורך להרים ריצוף, מדרכות או כבישים או להפוך את האדמה בחצר.

שוחת הביוב סגורה על ידי מכסה ביוב שמתאים לה, כאשר ישנם תקנים ישראליים שמחייבים שגובה השוחה לא ירד מעבר למספר ס"מ בודדים מתחת לפני השטח.

הסיבה לכך היא ששוחה נמוכה עשויה להיות נסתרת מן העין (ועל פי החוק היא חייבת להיות גלויה). מיקום נמוך מושך אליה סחף וחדירת שורשים מה שיכול לפגוע בה וכמו כן, היא יכולה לסכן את העוברים והשבים עם נפילות לתוכה שיובילו לחבלות ולשברים.

כך שאם השוחה הקיימת נמוכה מדי, קיים הכרח להגביה אותה על מנת להימנע מסיכונים מיותרים וכמובן, קבלת כל האישורים מהרשויות.

 

באיזה גובה צריכה להיות שוחה של ביוב?

שוחת הביוב בנויה מכמה חלקים – החלק העליון שבולט כלפי חוץ ומעליו למעשה מוצב מכסה הביוב, והחלק התחתון והפנימי שמהווה מעין בריכה שאותה לא רואים.

כאשר מתלבטים בשאלה באיזה גובה צריכה להיות שוחה של ביוב, ההתייחסות צריכה להיות דווקא לחלק הפנימי של השוחה (לכן השירות נקרא גם הגבהת בריכת ביוב).

הבריכה צריכה להיות בפועל גבוהה יותר מהשוחה שהכי קרובה אליה בהמשך הקו. זאת על מנת שמים יזרמו בצורה חופשית ממנה והלאה, אחרת, עשויה להיגרם הצפה.

לכן, התשובה לשאלה מתי צריך להגביה או להנמיך את שוחת הביוב תלויה בהיבטים רבים, שרק קבלני ביוב מומחים ידעו  להתייחס אל כולם.

 

הגבהה לשוחת הביוב מבטון
הגבהה לשוחת הביוב לפי הגובה והקוטר הנדרש עם המומחים של ביובית אלפא!

 

מתי צריך להגביה את שוחת הביוב?

ישנם מספר מקרים שבהם עולה הצורך לבצע הגבהה של שוחת ביוב:

✔️ כאשר השוחה שקעה – שוחות ביוב שיושמו שלא בצורה הנכונה עשויות לשקוע עם הזמן ולהגיע למצב שהן נמוכות מדי מגובה פני השטח.

✔️ כאשר מעוניינים להוסיף אדמה לגינה – הגבהת שוחת ביוב היא דבר הכרחי כאשר מעוניינים לפלס או להגביהה גינה, אך תוספת הגובה תגרום לכך שהשוחה הקיימת תהיה נמוכה מדי.

✔️ כאשר רוצים ליישם ריצוף או אספלט – אם מעוניינים לחפות את פני השטח באמצעות אריחי ריצוף עבים, אספלט או כל אלמנט אחר, גובה השוחה הקיים עשוי להיות נמוך מדי ולהזדקק להגבהה.

באותה הנשימה, לעיתים עולה הצורך לבצע את הפעולה ההפוכה של הנמכת שוחת ביוב שהגובה שלה בולט בצורה משמעותית מעל פני השטח. תופעה שכזאת מפריעה לכלי רכב ופוגעת באסתטיקה של המקום ואף היא לא רצויה. המצב הרצוי הוא של שוחת ביוב שנמצאת בקו ישר עם פני השטח ולכך צריך לשאוף.

 

איך מגביהים שוחת ביוב?

את שוחת הביוב מגביהים על ידי התקנת מתאם (קרוי גם "חוליה מקשרת") בין השוחה הקיימת לבין מכסה הביוב ובגובה המתאים ביותר.

אם מדובר בהגבהה של השוחה, יש להרים אותה מעט, לצקת בטון בתחתית בגובה הרצוי ולאחר ייבוש להניח בחזרה.

מבחינת הגבהת שוחת ביוב בחלקה העליון, יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

1) הגבהה לשוחת ביוב מבטון – אם השוחה עשויה מבטון, יש ליצור עבורה מאריך שעשוי אף הוא מבטון באורך המתאים ולחבר אותו עם השוחה ועם המכסה באמצעות מלט.

2) הגבהה של שוחת ביוב מפלסטיק – במקרה זה החלק המגביה מותאם לשוחה הקיימת והמכסה בהברגה, ואיטום ההברגה מבוצע על ידי חומרים אפוקסיים.

3) קוטר להגבהה של שוחת ביוב – שני סוגי האלמנטים, הבטון או הפלסטיק, צריכים להתאים לשוחת הביוב והמכסה הקיימים מבחינת קוטר באופן מדויק.

יש לציין שאם מדובר בצורך בהגבהה מאוד קטנה, ניתן פשוט לתכנן מכסה ביוב יותר עבה ובכך לחסוך הרבה מאוד זמן וכסף, כל מקרה לגופו כמובן.

 

הגבהת שוחת ביוב – האם לבצע לבד או להזמין שירות?

אנשים רבים רוצים לדעת האם מומלץ לנסות להגביה בריכת ביוב לבד באופן עצמאי? אנחנו יכולים לומר לכם שמבין כל הדברים שניתן לבצע באופן עצמאי, כאן הדבר אינו מומלץ.

הסיבות לכך כוללות היעדר בקיאות בכל מה שקשור לתקנים המחייבים, צורך להשיג התאמה מושלמת בין המתאם לשוחה ולמכסה, מה שממש לא קל להשגה על ידי מי שאינו מבין בנושא, וכמו כן, פעמים רבות יש צורך בשימוש במנוף או אמצעי הובלה אחר בשביל להוביל ולהניח את המתאם.

 

הגבהה לשוחת הביוב מפלסטיק
הגבהה מפלסטיק לשוחת הביוב שירות מהיר במחירים מעולים!

 

כמה עולה להגביה או להנמיך שוחת ביוב?

בנוסף חשוב להכיר את טווחי המחירים בתחום ולפי מה הם נקבעים.

מחיר הגבהה של שוחת ביוב או הנמכה שלה, נקבע בהתאם לסוג השוחה (בטון או פלסטיק), האם יש צורך להגביה רק את הפתח או את השוחה כולה, מספר השוחות והקוטר שלהן.

רוצים לדעת כמה עולה הגבהת שוחת ביוב באופן יותר מדויק ופרטני? הכנו עבורכם מחירון מומלץ שמרכז את הנתונים:

מחירון הגבהת שוחת ביוב עלות השירות (לא כולל מע"מ)
הגבהת שוחת ביוב גובה 55 ס"מ קוטר 60 החל מ-280 ₪
מחיר הגבהה לשוחת ביוב קוטר 45 ס”מ גובה 20 ס”מ החל מ-130 ₪
הגבהה לשוחת ביוב בגובה 80 ס”מ קוטר 60 החל מ-470 ₪
כמה תעלה הגבהה לשוחת הביוב קוטר 80 גובה 50 ס”מ החל מ-590 ₪
עלות הגבהה לשוחת ביוב גובה 60 ס"מ קוטר 100 החל מ-1,000 ₪

לקבלת הצעת מחיר משתלמת ופרטים נוספים, צלצלו אל מוקד שירות הלקוחות שלנו ותקבלו מענה מקצועי, אדיב ומהיר. מחכים לשיחתכם – צוות ביובית אלפא.