החלפת מכסה ביוב זה דבר שחייב להתבצע לפעמים, ומאחר וממש לא נעים להתעסק עם זה לבד, כדאי שהדבר יתבצע על ידי מי שמתמחה בכך – חברת ביובית אלפא.

נשמח להחליף את מכסה הביוב שלכם באופן מקצועי ומהיר ולהגיע אליכם מתי שתצטרכו. מתי צריך להחליף מכסה בביוב, למה זה כל כך חשוב, אילו סוגים של מכסים קיימים וכמה זה עולה? ריכזנו עבורכם את כל התשובות.

 

החלפת מכסה לביוב במחיר ללא תחרות!

החלפה מקצועית של כל סוגי המכסים לביוב

החלפת מכסה לבור ביוב ביתי בחצר או בבניין

שירות בפריסה רחבה ואחריות!

תיקון מכסה ביוב שבור מבטון, מפלסטיק

להצעת מחיר אטרקטיבית, חייגו >>

טלפון: 055-9703793

 

החלפת מכסה ביוב
החלפת מכסה לביוב

 

 

למה משמש מכסה הביוב?

לפני שנסביר לכם על החשיבות של החלפת מכסה ביוב, חשוב שתבינו למה משמש מכסה הביוב? מדובר באלמנט שעשוי ממגוון חומרים ותפקידו הוא להוות נקודת גישה למערכת הביוב. מעבר לזאת, יש לו תפקיד גם בשחרור של גזים שעולים ממערכת הביוב על מנת שלא ייווצר בתוכה לחץ שיגרום לנזקים.

מכסה הביוב הקטן והראשוני ביותר הוא זה שמותקן בתוך מבנים ובמיוחד באמבטיה והוא עשוי מפלסטיק פשוט וגמיש. באמצעותו ניתן לגשת אל חלקה הראשוני ביותר של צנרת הביוב, לנקות אותה ולפתוח סתימות קלות מבלי שיעלה הצורך להרים מרצפות. החלפת מכסה ביוב באמבטיה (מפלסטיק) מתבצעת בקלות וכל שיש לעשות הוא להשתמש במברג על מנת להרים את המכסה ולהחליפו בפריט תואם אחר.

למה משמש מכסה הביוב שמחוץ לבית? בדיוק לאותן הסיבות. מכסה הביוב מכסה על בריכת הביוב שהתרוקנותה מתבצעת ללא התערבות יד אדם, אלא על ידי עליית המפלס בה והמשך זרימת הנוזלים לצינורות שבהמשך הדרך. מכסה הביוב מכסה על הבריכה, תורם לשחרור גזים מתוכה אך יחד עם זאת, גם מסווה את הריחות שיוצאים ממנה,

מגן מפני נפילה לתוך השוחה ובמקרים מסוימים גם מגן מפני יציאת מים מתוכה במקרה של הצפה. מכסה הביוב מאפשר למעשה לאנשי מקצוע לגשת לתוך הבור ולבצע בו כל מיני תיקונים, פתיחת סתימות, צילומים ועוד.

 

החלפת מכסה ביוב בחצר - לפני ואחרי
החלפת מכסה ביוב בחצר – לפני ואחרי

 

אילו סוגים של מכסים לביוב קיימים?

כאמור, מכסה הביוב הפשוט ביותר הוא זה שנמצא במקלחת ועשוי מפלסטיק דק וגמיש. מחוץ למבנה, שם המצב הרבה יותר מורכב, ניתן למצוא מספר סוגים של מכסים לביוב והנה סקירה שלהם:

✔️ מכסה ביוב בטון – זהו מכסה הביוב שיותר מוכר לכם מהסביבה החיצונית של הבית. הוא חזק מאוד כך שהוא יכול לשאת משקל של כלי רכב (מתאים למדרכות וכבישים). הוא אינו מחליק ובעל מראה יחסית אסתטי שמשתלב עם הסביבה.

✔️ מכסה ביוב פלסטיק – זהו מכסה פולימרי קל משקל שמתאים לשימוש בעיקר בחצרות של בתים פרטיים. הוא אינו יכול לשאת משקל רב ולכן לא מתאים למדרכות ולכבישים.

✔️ מכסה ביוב מברזל – בישראל פחות נפוץ לראות מכסים לביוב מברזל, אך הדבר בהחלט אפשרי. אלו מכסים חזקים מאוד ואם כבר להשתמש בהם, אז במקומות שבהם נוסעים כלי רכב כבדים ביותר.

✔️ מכסה ביוב מנירוסטה – מכסה ביוב מהסוג הזה מיועד בדרך כלל לשמש כנקודת גישה לחדרי מכונות או שוחות ביוב פרטיות. הנירוסטה אינה מחלידה וניתן להרכיב אותה ממש בקו האדמה או הרצפה ולכן אלגנטית יותר.

מה עדיף מכסה ביוב בטון או פלסטיק, מתכת או נירוסטה? כל מקרה לגופו ובהתאם לצרכים והתנאים בשטח. יחד עם זאת, ככל שמדובר בפתח ביוב שממוקם בתוך חצר ולא קיים סיכון שייסעו על גבו כלי רכב, הרי שהעדיפות היא למכסה פלסטיק, שהוא קל יותר, פשוט יותר להתקנה וכמו כן, זול יותר.

 

החלפת מכסה ביוב בבניין משותף

בבניינים משותפים רוב רובם של מכסי הביוב עשויים מבטון וזאת מאחר ובדרך כלל הם ממוקמים באזורים שבהם נוסעים כלי רכב, כך שהם צריכים להיות עמידים וחזקים וגם לכסות פתחי ביוב גדולים יחסית.

אז מתי צריך ליזום החלפת מכסה ביוב בבניין משותף (מבטון)? יש לכך מספר סיבות אפשרויות, ביניהן החלפה של מכסה ביוב שבור, מכסה ישן שתקוע ולא ניתן לפתוח אותו ללא שבירתו, כאשר מעוניינים לעבור ממכסה ביוב מבטון לחומר אחר (נירוסטה למשל) וכמו כן, כאשר מעוניינים להרחיב את הפתח והמכסה הקיים כבר אינו מתאים.

החלפת מכסה ביוב מבטון אינה נחשבת לפעולה מורכבת כאשר היא מבוצעת על ידי מקצוענים, אך היא מחייבת הובלה של אלמנט די כבד, התקנה מדויקת שתאפשר פתיחה מחדש של המכסה ועמידה בתקנים נדרשים.

 

החלפת מכסה ביוב מבטון
החלפת מכסה לביוב בחצר – על ידי צוות מקצועי של ביובית אלפא

 

חשיבות העמידה בתקנים בעת ההחלפה

החלפת מכסה ביוב היא משימה שצריכה להתבצע תוך עמידה במספר תקנים מחייבים. מהם התקנים הנדרשים למכסים של הביוב ומדוע חשוב לעמוד בהם? התקנים מיועדים להנחות את כל מי שעוסק בתחום לבצע התקנות של מכסים בצורה בטוחה שלא תגרום לנזקים בגוף ורכוש. בנוסף, עמידה בתקנים נדרשת כאשר מעוניינים לקבל היתר אכלוס בבנייה חדשה (טופס 4).

התקנים מתייחסים לחומרים עצמם, שיכולים להיות, כאמור, ממתכת, בטון, פלסטיק וכדומה.

מעבר לזאת, התקנים מפרטים אילו מכסים יכולים לשמש בתנאי עומסים שונים, החל מכאלה שמיועדים להיות מותקנים במדרכות שהעומסים הצפויים עליהן הם של הולכי רגל ואופניים, דרך כבישים, מגרשי חניה ועד למסלולי המראה של מטוסים.

התקנים גם מפרטים מהו הגובה המקסימלי שהמכסה יכול להיות בולט מעל לפני השטח במקרים השונים ואם מדובר בטופס 4, התקנים גם מחייבים את המיקום של המכסים תוך השארת שוליים מספקים מקירות, מדרכות וכדומה.

כמו כן, על המכסים כולם להיות מונעי החלקה וחלקם בעלי אפשרות נעילה. על מנת להיות בטוחים שמכסה הביוב שלכם אכן יעמוד בכל התקנים הנדרשים, רצוי להחליף את מכסה הביוב באמצעות קבלן ביוב.

 

החלפת בריכת ביוב – גם את זה אנחנו מבצעים

מתחת למכסי הביוב קיימות שוחות או מה שקרוי בריכות ביוב. פעמים רבות עולה הצורך  לטפל בסתימות או הצפות שמקורן מתוך בריכות הביוב ואת זה יש לבצע באמצעות ביובית.

הצוות ימליץ על החלפת בריכת ביוב רק כאשר המצב שלה רעוע ביותר ואינו מאפשר ריקון שלה מנוזלים וביצוע תיקונים ממוקדים.

בריכות ביוב שזקוקות להחלפה הן כאלו שצברו נזקים מאוד קשים, כגון חדירת שורשים גדולים ומסיביים לתוכן או שברים וסדקים עמוקים כתוצאה מתזוזות טבעיות של הקרקע. כמובן שלאחר החלפת בריכת הביוב יותאם עבורה מכסה מתאים בהתאם לצרכי השטח.

 

החלפת מכסה לביוב ממתכת
החלפת מכסה לביוב ממתכת – ביובית אלפא

 

מחיר החלפת מכסה ביוב

מחיר החלפת מכסה ביוב חיצוני הוא דבר שנקבע על פי מספר גורמים:

✔️ סוג המכסה – החלפת מכסה ביוב מפלסטיק היא הזולה ביותר. עלות מכסה ביוב מבטון תהיה יקרה יותר והחלפה של מכסה מברזל נחשבת להכי יקרה. החלפת מכסה ביוב ממתכת מסוג נירוסטה מאופיינת בטווחי מחירים מאוד נרחבים, בדרך כלל על פי איכות ועובי הנירוסטה.

✔️ קוטר הפתח – ככל שפתח הגישה לבריכת הביוב גדול יותר, כך נדרש מכסה יותר גדול בהתאם והמחיר עולה. בדרך כלל החלפת מכסה ביוב בחצר של בית פרטי תהיה יותר זולה מאשר של בניין משותף, מאחר וגודל המכסה יהיה יותר קטן.

החלפת מכסה ביוב עשויה להיות כרוכה גם בביצוע של פעולות נוספות כגון שיפוץ או החלפה של בריכת ביוב, הגבהה של פתח הביוב על ידי יציקת בטון או חגורת ברזל, הנמכה של פתח הביוב למקרה בו מעוניינים שפתח הביוב יהיה כמה שיותר בגובה פני המשטח, ביצוע צילומים עם מצלמה אופטית, פתיחת סתימות ביוב בלחץ מים גבוה ועוד.

במקרים שכאלו מחיר העבודה יתייקר, אך אצלנו בביובית אלפא תמצאו תמיד מחירים נוחים והוגנים. הנה טווחי המחירים שלנו:

החלפת מכסה ביוב – מחיר עלות השירות (לא כולל מע"מ)
מחיר החלפת מכסה של בור ביוב מבטון החל מ-380 ₪
עלות החלפת מכסה פלסטיק לבריכת ביוב החל מ-200 ₪
מחיר החלפת בריכת ביוב החל מ-1,200 ₪

בנוסף תוכלו לקבל מאיתנו שירותי שאיבת הצפות ופתיחת סתימות ביוב מקצועיים, בזמינות גבוהה ובפריסה ארצית נרחבת. צלצלו אלינו ותקבלו מענה מיידי.