בשנים האחרונות נכנסו לשימוש מספר סוגי צינורות ביוב שלא היו קיימים בעבר, כך שניתן לספק לכל מתחם את הפתרון המתאים לו ביותר.

אצלנו בביובית אלפא מתמחים בעבודה עם כל סוגי הצינורות הללו ונוכל להציע לכם אותם במסגרת העבודה שנבצע עבורכם.

לכל סוג יתרונות וחסרונות משלו וחשוב שתכירו אותם על מנת שתקבלו החלטה נכונה יחד איתנו.

על סוגי צינורות ביוב ומתי נשתמש בכל אחד מהם, על ההבדלים ביניהם וגם המחירים – תוכלו ללמוד בשורות הקרובות.

 

התקנת / החלפת צינור ביוב מחיר ללא תחרות!

ייעוץ מקצועי לבחירת הצינור המתאים לביוב

צינורות ביוב מברזל, פוליאתילן, נחושת…

שירות בפריסה רחבה במחיר מנצח!

מגוון צינורות לבחירה לפי תו תקן לצינורות ביוב

להצעת מחיר משתלמת (מאד), צרו קשר >>

טלפון: 055-9703793

 

סוגי צינורות לביוב
החלפת צינור לביוב בצנרת הביתית עם ביובית אלפא במחירים מעולים!

 

 

תפקידם של צינורות הביוב בצנרת הביתית

מהם צינורות ביוב בעצם ומה תפקידם? על מנת להבין זאת, עליכם לדעת קודם כל כיצד בנויה הצנרת הביתית שלכם ולמה היא משמשת בדיוק? היא מורכבת מרשת מסועפת של צינורות בתוך הבית ומחוצה לו ומשמשת לטובת העברת מי ביוב שנוצרו במבנה אל עבר הצנרת הראשית שנמצאת באחריות הרשות המקומית.

תפקידם של צינורות הביוב בצנרת הביתית כולל את העברת המים בצורה מהירה, יעילה ושקטה מבלי שתרגישו בקיומם ומבלי שתהיה מהם נזילה לאורך זמן רב שיכול לעמוד על עשרות שנים.

הצינורות מותקנים בצורה כזאת שיוצרת שיפוע מגבוה לנמוך, כך שהמים זורמים אך ורק בכיוון אחד ולא נגרמות הצפות.

בדרך כלל מיושמות בתוך קווי הביוב הביתיים גם בריכות ביוב בגדלים שונים (קופסאות ביקורת או שוחות ביוב) שדרכן ניתן לטפל בצינורות כאשר עולה הצורך, מבלי לחפור עד אליהם ולגרום לנזק למבנה וסביבתו.

הציפייה מצינורות הביוב היא שהם יעמדו בעומס הנדרש עבורם, לא ייסדקו או יישברו ואם וכאשר עולה הצורך לתקן אותם, שהדבר יעשה במינימום המאמץ והעלויות.

 

אילו סוגי צינורות ביוב קיימים?

ישנם מספר סוגי צינורות ביוב, בכולם אנחנו מתמחים. הנה פירוט לגביהם:

✔️ צינורות ביוב מברזל – נחשבים לוותיקים ביותר. הם חזקים ועמידים לאורך זמן. פחות נפוץ למצוא אותם בצנרת הביתית, מאחר וההתקנה שלהם מורכבת (הלחמות) והם יקרים מאוד. במידה ומדובר בצנרת ביוב שצריכה לעמוד בלחץ מים חזק, ניתן לשקול בכל זאת שימוש בברזל.

✔️ צינורות מפוליוויניל כלוריד (PVC) – צינורות PVC, לעומת הברזל, נחשבים לנפוצים ביותר. הם קלי משקל, חזקים, זולים, עמידים (גם בפני חדירת שורשים), ניתנים לתיקון בקלות וכמו כן, מגיעים במגוון רחב ביותר של קטרים. החיסרון שלהם הוא בכך שהם אינם גמישים ולכן לא ניתן להתאים אותם למקומות צרים וצפופים שמחייבים כיפוף.

✔️ צינורות ביוב ABS (אקרילוניטקיל-בוטדיאן-סטירן) – עשויים מסוג של פולימר שמאוד דומה ל-PVC, אך משודרג ממנו בשל עמידותו הרבה יותר לחומרים קורוזיביים וכימיקלים. עוד מידע כאן.

✔️ צינורות מנחושת – הנחושת היא חומר רך, אך יחד עם זאת חזק ועמיד לאורך זמן. לכן צינורות ביוב מנחושת הם מאוד עמידים. ניתן לכופף אותם על מנת להתאים אותם לתוואי הקו וקל יחסית להלחים אותם לעומת צינורות הברזל. החיסרון שלהם הוא המחיר שנחשב גבוה לשימוש ביתי רגיל.

✔️ צינורות ביוב מחימר – צינורות אלו היו יותר נפוצים לפני כמה עשורים. הם מגיעים במגוון רחב של קטרים, ניתן להזרים בהם שפכים מסוגים מגוונים והם אינם מפתחים קורוזיה. הבעייתיות היא בחוסר הגמישות והכבדות שלהם, כך שהם אינם מתאימים לשימוש בתוך הבית ובכל מה שקשור לחוץ המבנה, הם רגישים מאוד לחדירת שורשים לתוכם.

✔️ צינורות ביוב מבטון – חזקים מאוד ויכולים לשאת משקל רב, כך שאם נדרשת מערכת ביוב עמוק באדמה, הבטון הוא בהחלט בחירה טובה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי הבטון אינו גמיש, הוא כבד משקל ולכן מתאים אך ורק למערכות ביוב גדולות מאוד.

✔️ צינורות PEX – אלו למעשה צינורות פוליאתילן שבתוכם עובר צינור גומי, מה שמאפשר הובלת מים חמים ועמידות משופרת לקרינת השמש (למקרה של צינורות חשופים). יתרון נוסף הוא שאם ישנה בעיה בצינור, ניתן רק לשלוף את שרוול הגומי ולהחליפו באחר מבלי לגרום להרס כלל.

אם כן, הבדלים בין צינורות ביוב מסוגים שונים נוגעים ביכולת הגמישות שלהם, החוזק לשאת משקלים ועומסים וביכולת לתקן אותם בקלות. מעבר לזאת, קיימים גם הבדלים בעלויות.

 

צינורות לביוב לפי תו התקן
מגוון צינורות לביוב בהתאמה אישית עם המומחים של ביובית אלפא!

 

איך בוחרים צינור לביוב – עוד שיקולים שיש לקחת בחשבון

לא מספיק לדעת אך ורק ממה עשוי צינור ביוב בכדי לבחור את הסוג הנכון, אלא ישנם עוד מספר שיקולים שיש לקחת בחשבון:

1) מידות קוטר של צינורות ביוב – חייבים להתאים לתקן הבנייה ולפונקציות השונות שבתוך הבית ומחוצה לו. כמובן שיש להתאים את הקטרים כך שהצינורות יתחברו אלו לאלו בצורה מושלמת ומדויקת.

2) תו תקן לצינורות ביוב וחשיבותו – יש לבחור אך ורק באלמנטים שנושאים על גבם את סמל תו התקן הישראלי. באופן זה ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי מדובר בצינורות שעברו ביקורת ונמצאו כמתאימים לעמוד ביעדיהם.

3) ניסיון המתקין – על המתקין לדעת איך לבחור את הצינור המתאים לביוב ולהכיר את כל הסוגים, כך שההתאמה תהיה מושלמת. עוד בנושא: החלפת צנרת ביוב.

כמובן שמלבד העמידה בכל התנאים שלעיל, על המתקין לבצע את ההנחה של קווי הביוב בצורה נכונה, ליישם שיפועים לפי התקן, לתכנן קופסאות ביקורת ושוחות ביוב בצורה חכמה ולאטום את כל החיבורים בצורה הרמטית למניעת נזילות – בזה בדיוק אנחנו מתמחים!

 

סוגי צינורות לביוב בהתאמה אישית
לא יודעים איך לבחור את הצינור המתאים לביוב? התקשרו ונשמח לסייע!

 

כמה עולים צינורות ביוב?

כעת כשאתם יודעים איך בוחרים צינור לביוב, אתם בוודאי רוצים לדעת כמה זה יעלה לכם? צינורות ביוב מתומחרים בהתאם לחומר המרכיב אותם, המותג, אורך הצינורות, הקוטר שלהם וכמובן, מורכבות העבודה בהנחתם. צינורות הפלסטיק (PVC) הם הזולים ביותר ואילו מחיר צינור ביוב מבטון, ברזל ונחושת יהיה יותר יקר.

רוצים לדעת כמה עולה צינור ביוב? הכנו לכם טבלת מחירים עם מחירים מומלצים:

מחיר צינור ביוב לפי סוג עלות הצינור (לא כולל מע"מ והתקנה)
עלות צינור ביוב קוטר 110 אורך 300 ס"מ החל מ-120 ₪
כמה עולה צינור ביוב אורך 50 ס"מ קוטר 110 החל מ-70 ₪
עלות צינור לביוב אורך 100 ס"מ קוטר 110 החל מ-85 ₪
צינור לביוב קוטר 160 אורך 300 ס"מ החל מ-180 ₪
מחיר צינור PVC קוטר 200 אורך 5 מטר החל מ-1,000 ₪

אנחנו בביובית אלפא קבלני ביוב שמקפידים לבצע עבודות עם צינורות ביוב איכותיים שעומדים בכל התקנים הנדרשים.

תמצאו אצלנו מחירים נוחים והוגנים, שכוללים גם אחריות על העבודה והחלקים. מוזמנים לפנות אלינו ולהצטרף למעגל הלקוחות המרוצים שלנו.