החלפת צנרת ביוב היא במקרים רבים הדרך היחידה לטפל בתקלות ביוב מורכבות ובצנרת שאין אפשרות לתקן אותה. אנחנו בביובית אלפא משקמים צנרות ביוב ככל שהמצב מאפשר זאת, אך במקביל מציעים התקנת מערכת ביוב חדשה שתחזיר את הביוב לפעולה.

איך מתקנים צנרת ביוב ישנה ובלויה ומתי יודעים שהגיע הזמן להחליף אותה? כיצד החלפת צנרת ביוב בבית יכולה לפתור בעיות חוזרות ונשנות, כמו הצפות או נזילות? האם התקנת צינורות ביוב חדשים בבניין משותף מחייבת עבודה על פי תקן וכמה זה אמור לעלות? כל התשובות לשאלות הללו יגיעו מיד.

 

החלפת צנרת ביוב במחירים ללא תחרות בכל רחבי הארץ!

✔️ החלפה והתקנה של ביוב בבית פרטי – כולל התקנת שוחות ביוב

✔️ התקנת מערכת ביוב בבתים משותפים במסגרת תמ"א 38

✔️ קבלן ביוב עם רישיון להחלפה של צנרת ביוב על פי התקן!

✔️ תיקון ושיקום צנרות וקווי ביוב – התקנה ללא הרס

✔️ להצעת מחיר לצנרת ביוב חדשה >>

צרו איתנו קשר בטלפון: 055-9703793

 

החלפת צנרת ביוב / קו
החלפה של צנרת הביוב כולל התקנה של קווי ביוב חדשים

 

 

החלפה של צנרת ביוב – מתי זה הפתרון היחידי?

אנחנו בביובית אלפא שמים את הדגש על מציאת הפתרונות הטובים ביותר עבור הלקוחות, כאשר לא בכל המקרים זה אומר, בהכרח, שצריך להחליף את הצנרת ושזו הפעולה היחידה שתועיל לביוב.

החלפת צנרת בבניין או החלפת קו ביוב בבית פרטי היא לא פעולה פשוטה ובנוסף העלות שלה גבוהה, לכן תמיד כדאי לבדוק מה עוד ניתן לעשות עם הצנרת הקיימת. אנחנו בכל מקרה נמליץ על:

✔️ צילום יסודי של מערכת הביוב צילום קווי הביוב עם מצלמה המחוברת לסיב אופטי, מאפשר חדירה עד לעומק של 50 מטר בתוך הצנרת. הפעולה ה"כירורגית" והיעילה הזאת, יכולה לתת תמונת מצב טובה ומהימנה לגבי הסטטוס של הצנרת לאורך קווי הביוב. ייתכן שנגלה שהצנרת כולה בלויה לגמרי, חלודה וסדוקה ובאמת נמליץ על ההחלפה שלה. עם זאת, בהחלט ייתכן שנמצא סדק בצינור מסוים ושבר בצינור אחר, אבל החלפת צנרת מים וביוב תהיה דרך אגרסיבית מדי לטפל בבעיה – וייתכן שעדיף יהיה לשקם את הצנרת הקיימת ולתקן את התשתית הנוכחית.

✔️ בחינה קפדנית לגילוי חסימות בתוך הצנרת – סתימות בביוב הן התקלות הנפוצות ביותר שיש, הן במערכות ביוב ביתיות והן בקווי ביוב עירוניים. התקנת צנרת דלוחין חדשה לא תפתור בעיות של סתימה בקווים, אם לדוגמה האנשים שעושים שימוש בצנרת הספציפית, ימשיכו לייצר חסימה של הביוב בגלל השלכת פסולת לביוב במקום לאשפה. ייתכנו בהחלט מקרים של ביוב "בעייתי" מאוד שנחסם בכל פעם מחדש, אבל שהצנרת נמצאת במצב טוב מאוד ולא זקוקה להחלפה.

כחלק מהרצון שלנו להעניק שירות מקצועי ואיכותי, נעדיף גם לעשות את כל מה שאפשרי לעשות על מנת לתקן צנרת ביוב קיימת וכמובן לפתור תקלות ביוב שונות, בין אם באמצעות שאיבת הביוב וצילום הקווים כדי לאתר את התקלה ובין אם על ידי תיקון של הצנרת עצמה, במקומות הרלוונטיים שבהם ישנם סדקים או שברים קלים.

למרות זאת, במקרה שנבצע את הבדיקות המתאימות ונראה שתשתית הביוב הקיימת היא במצב גרוע שלא ניתן לשקם אותו, כנראה שנגיע למסקנה כי התקנת צינור ביוב חדש במקום הצנרת הישנה, היא לפעמים באמת הפתרון היחיד.

 

החלפת קו ביוב
החלפת קו ביוב – ביובית אלפא

 

מהם הסימנים לכך שיש תקלה חמורה בצנרת הביוב?

מי שמתמודד עם בעיות חוזרות ונשנות בביוב כבר יודע, שאין דבר מתסכל יותר מאשר לגלות ש"שוב הביוב מוצף" או שהריח הלא נעים שעלה בעבר מפתחי הביוב, מופיע פעם נוספת. המשמעות יכולה להיות שתיקון שנעשה בעבר במערכת הביוב – לא היה מוצלח.

מסיבה זו וכפי שהסברנו קודם, אנחנו תמיד נבצע את הבדיקות המעמיקות לרבות צילום של קווי ביוב, כדי לא לפספס תקלה שייתכן ו"הסתתרה" בעומק הצנרת, עניין שחוזר על עצמו במיוחד במקרים של סתימות חמורות שנוצרות בכל פעם מחדש. מתן שירות יסודי ומקצועי הוא מעל לכל ולכן גם אם נקראנו לצורך שאיבת הצפה של מים שהתרחשה בפעם העשירית באותו המים, כמובן שלא נסתפק בייבוש המקום בלבד אלא נבחן בצורה איכותית את מצב הצנרת ונראה מהו הגורם להצפות החוזרות.

אם כן, הסימן העיקרי לכך שהצנרת לא נמצאת במצב טוב הוא תקלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב, על אף שנעשו באופן וודאי כל הפעולות הנכונות והבדיקות הרלוונטיות, על מנת לאתר חסימות ובעיות כמו חדירה של שורשים לביוב, שייתכן ולא טופלו עדיין.

באופן טבעי, מערכת ביוב וותיקה בבניינים ובבתים ישנים בני עשרות שנים, תהיה בכל מקרה במצב פחות טוב בהשוואה לקווי ביוב של שכונות חדשות. גם כאשר התנהלות התושבים עם הביוב היא תקינה, הבלאי של הזמן עושה את שלו ומכאן שתקלות חמורות בצנרת ישנה יכולות לנבוע גם ממצב גרוע של הצנרת עצמה. במקרים שכאלה, החלפת צנרת ביוב בבניין תהיה דווקא היא הפתרון המקצועי יותר וגם הזול יותר, שיהיה בהחלט עדיף על קריאה חוזרת ונשנית לשירותי ביובית לצרכים שונים, שיטפלו בתקלות ביוב באופן נקודתי אבל לא יתנו פתרון שיחזיק מעמד לאורך זמן.

 

קו ביוב חדש – תרחישים:

בטבלה שלפניכם מרוכזות תקלות נפוצות בצנרת, שרמת החומרה שלהן לא מאפשרת תיקון של הביוב, אלא מצריכה את החלפתו והתקנת צנרת חדשה:

החלפת צנרת בגלל תקלות חמורותממה נגרמים הנזקים שמצריכים החלפה
צנרת שצריך להחליף בגלל חלודה והתפוררותבלאי הוא תופעה נפוצה בקרב מערכות ביוב וותיקות – לרוב יהיה צורך להחליף צנרת לאחר כמה עשרות שנים
החלפה של צנרת ביוב עם נזילות חוזרותנזילה בחיבורים שבין הצינורות של הביוב, נגרמת בשל התקנה לא מקצועית בשלב הראשוני, או התרופפות החיבורים עצמם
החלפת צנרת ביוב סדוקה ושבורהשברים חמורים עלולים להיגרם בשל חדירה של שורשים לביוב שלא טופלה בזמן
התקנת צנרת חדשה בשטח חקלאיבמקומות הקרובים לטבע קיימת סכנה של צמיחת שורשים בביוב, נוסף לכניסת אבנים, חול ופסולת טבעית שעלולה לשבור את הצנרת
נזקים לאורך כל הצנרת ושברים רבים המחייבים החלפת ביובסדקים לאורך כל הצנרת שאינם ממוקדים באזור אחד, לרוב נובעים מבלאי ומצריכים התקנת צנרת חדשה
החלפה של צנרת שתוקנה שוב ושוב אך תקלות הביוב חזרו

שיקום של הצנרת לא תמיד אפשרי ולעתים הדבר היחיד שיפתור את התקלה הוא ההחלפה של הביוב

התקנת צנרת ביוב – רק עם חברת מקצועית ולפי התקן

לפני שנסביר על החלפת צינור ביוב ראשי או על האופן שבו החלפת קו ביוב בחצר מתרחשת בפועל, חשוב להדגיש כי כמו כל פעולה שנעשית על התשתית של בית פרטי או בניין – גם החלפת צנרת ביוב והתקנה של חדשה מצריכה עמידה בתקנים מחמירים.

תקנים אלו מיועדים לשמירה על איכות הביוב ועל הפעולה השוטפת שלו, במיוחד לאור העובדה שהצנרת עצמה מותקנת מתחת לפני הקרקע, עוברות בתוכה כמויות אדירות של מי שופכין והיא צריכה להחזיק מעמד במשך שנים ארוכות קדימה.

התקן הישראלי קובע שני מדדים חשובים, אשר חברת הביוב שמבצעת בפועל את התקנת הצינורות החדשים חייבת לעמוד בהם, לפני כל החלפת צינור ביוב משותף:

#1 חומרי גלם איכותיים המתאימים לצנרת ביוב – צנרת הביוב חייבת להיות עשויה מצינורות עמידים, שלרוב עשויים מחומר הקרוי pvc ושנחשב לעמיד ביותר. בנוסף, הצינורות צריכים להיות מצופים בשכבה נוספת של חומרי גלם מבודדים, המונעים הצטברות של פסולת בביוב בחלקם הפנימי.

#2 התקנה על פי תוכנית הנדסית – פעמים רבות הביוב "נתקע" כאשר תכנון ההתקנה הראשוני של המערכת, נעשה בצורה לא מקצועית. זה נכון שהתקנה של שוחות ביוב אמורה לפתור את הנושא של שיפועי צנרת שונים כדי לאפשר זרימה שוטפת של מי ביוב, אבל מלכתחילה חשוב שאם קיים צורך בהתקנה או החלפת צנרת בכל הבית או בבניין, לדוגמה, הפעולה תעשה לפי תקן הנדסי שמיטיב עם זרימת המים.

אנחנו בביובית אלפא מקפידים על עמידה בתקנים המחמירים ביותר, הן בבחירה להשתמש בצינורות איכותיים שעשויים מחומרי הגלם הנדרשים והן בהתקנה עצמה, כשהמטרה היא, כמובן, לאפשר ללקוחות שלנו ליהנות מביוב תקין שזורם בצורה טובה בתוך הצנרת, שעמידה בפני שחיקה ובלאי למשך עשרות שנים.

 

התקנת צנרת ביוב חדשה
התקנת צנרת ביוב חדשה

 

שלבי החלפת קו ביוב בבית פרטי או בבניין משותף

החלפת ביוב בבית משותף, דירה פרטית רו בחצר היא בכל מקרה פעולה מורכבת, שיש לבצע אותה בצורה הדרגתית ולפי תכנית מסודרת. אפשר לחלק את התהליך לארבעה שלבים עיקריים:

#1 התכנון המוקדם – בניית תכנית לצורך החלפת צנרת חייבת להיעשות אך ורק על ידי חברת ביובית שמעסיקה קבלני ביוב מוסמכים ובעלי רישיון. תכנון של מערכת הביוב הוא המפתח להתקנה נכונה של כל אחד מן הצינורות, עניין קריטי שימנע תקלות ביוב בהמשך.

#2 חפירת הקרקע על פי התוכנית – התקנת צנרת ביוב, גם אם היקף העבודה הוא יחסית מצומצם והפעולה תהיה החלפת צינור מהאסלה לביוב בלבד ולא יותר מזה, צריכה להיות בהתאם לתוכנית וכחלק מזה, יש צורך בחפירה של הקרקע. במקרים מסוימים החלפת צנרת ללא שבירת מרצפות תהיה אפשרית, בעיקר במקומות שבהם ממילא אין ריצוף כמו החלק החיצוני של הבית, אבל במקרים רבים כן יהיה צורך להסיר את המרצפות ולאחר התקנת צנרת חדשה – להחזיר אותן למקומן.

#3 התקנת הצנרת החדשה – חיבור של צינורות הביוב החדשים היא השלב הבא. כחלק מהשלב הזה, מתבצעת גם בקרת איכות של קו הביוב. רגישות מיוחדת צריכה להיות בעת החלפת צנרת מיוחדת שעשויה להוות סכנה, כגון החלפת צנרת ביוב אסבסט שהוא חומר מסוכן למגע ולנשימה.

#4 סיום העבודה – אחרי שבוצעה בדיקה ראשונה של תקינות המערכת, ניתן יהיה לכסות את החפירה באדמה. בשלב האחרון תתבצע עוד בדיקה, כדי לוודא שגם לאחר פעולת הכיסוי המערכת עובדת היטב.

החלפת קו ביוב בבית פרטי ובעת שישנם דיירים שמתגוררים במקום, באופן טבעי תייצר הרבה יותר אי נוחות עבור האנשים עצמם. עם זאת, כאשר אתם פונים אלינו לביובית אלפא אתם יכולים להיות בטוחים שגם תהליך העבודה עצמו ייעשה ביעילות מרבית, מתוך רצון למזער את אי הנוחות, להחליף את הצנרת ולהתקין חדשה באופן המהיר ביותר – וכל זה כמובן מבלי להתפשר ולו לרגע על איכות ההתקנה ועל עבודה יסודית ומקצועית.

 

החלפת צנרת ביוב
התקנת צנרת ביוב חדשה מצריכה חפירה בקרקע והתקנת שוחות ביוב

 

מחיר החלפת ביוב

מחירים של שירותי ביובית לרבות החלפת קו ביוב בבית פרטי, בבניין רב קומות או בכל מבנה אחר, הם עניין שתלוי בעיקר במורכבות העבודה. יש לזכור כי בדרך כלל החלפת הצנרת הישנה מגיעה לאחר נסיונות חוזרים ונשנים לתקן את מערכת הביוב ולאחר שהוחלט, על ידי קבלן ביוב מוסמך כאמור, שאין ברירה אחרת.

כפועל יוצא מזה, כאשר מדובר בהתקנה חלקית בלבד של צנרת לביוב בדירה קטנה, לדוגמה, המחיר כמובן יהיה נמוך בהשוואה להחלפת כל קווי הביוב בבניין משותף שעובר התחדשות עירונית.

אנחנו בביובית אלפא מתחייבים למחירים הוגנים ולעבודה יסודית, לכן כשאתם צריכים את השירות ומחפשים "החלפת ביוב מידרג" אנחנו מציעים לכם לפנות דווקא אלינו – המומחים שלנו צברו ניסיון רב בהחלפה והתקנה של קווי ביוב חדשים, תכנון והתקנת שוחות ולמעשה כל פעולה שעשויה להידרש במסגרת התהליך של החלפת צנרת ביוב.

מחירון החלפת קווי ביובמחיר מומלץ
החלפת צינור או צנרת ביוב ראשייםהחל מ-600 ₪
החלפת קו ביוב בבית פרטיהחל מ-700 ₪
החלפת צנרת ביוב בבית פרטי (כל הקווים)החל מ-4500 ₪
החלפה של צנרת ביוב בבניין משותףהחל מ-10,000 ₪
מחיר החלפה של מקטע בודדהחל מ-500 ₪
החלפת קווי ביוב
החלפת קווי ביוב
 

 

התקנת צנרת ביוב חדשה – רק עם ביובית אלפא!

מערכת הביוב מורכבת מצינורות עמידים, שצריכים להעניק לכם שקט בכל הקשור לביוב למשך כמה עשורים. אנחנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר במחירים משתלמים, כדי שהצנרת החדשה שתותקן אצלכם תעבוד בצורה תקינה ותחזיק מעמד לזמן רב, ללא תקלות בביוב.

התקשרו בהקדם וקבלו מאיתנו ייעוץ בתחום הביוב והצעת מחיר אטרקטיבית.

 

Yair Divinsky
Yair Divinsky
13/08/2023
ביובית אלפא אלופים!! הגיעו אלינו בזמן ומהר לטפל בבריכת ביוב שנסתמה בבניין במקצועיות
bel g
bel g
02/07/2023
שירות יוצא מן הכלל! כבר משיחת הטלפון הראשונית הורגש שמדובר במקצוענים אמיתיים! הגיעו ממש מהר ואבחנו תוך רגע את הבעיה, עבדו בזריזות, היו ממש אדיבים ושירותיים וגבו מחיר הוגן לחלוטין, יצאנו ממש מרוצים ממליצים מאוד!
קרן בירן
קרן בירן
21/06/2023
קודם כל אציין שהגיעו במהירות מדהימה! ממש מעכשיו לעכשיו!! הצפה מטורפת בחניון של הבלוק שלי, שממש עצרה לכל השכנים את היום שלהם ואף אחד לא יכול היה להזיז את הרכב, הגיעו אנשי מקצוע מעולים שטיפלו בעניין צ'יק צ'אק ושאבו את כל המים!! ממש אחלה שירות ובנוסף להכל גם חבר'ה נחמדים ממש

 

החלפה של צנרת ביוב ישנה
החלפה של צנרת ביוב ישנה

תשובות לשאלות נפוצות

לא בהכרח – ישנם הרבה מקרים שבהם ישנם נזקים חמורים כמו שברים וסדקים לאורך קווי הביוב, שעדיין מאפשרים שיקום חלקי של הצינור ולעתים אפילו תיקון מלא, שמחזיק מעמד שנים. עם זאת, במקרה שמדובר בצינורות וותיקים ביותר, שסביר שלא יאריכו שנים, ההמלצה היא להחליף את הצנרת.

זה תלוי – תהליך של החלפת צנרת, גם אם זו מערכת ביוב מורכבת, לא אמור לקחת זמן רב והוא עשוי לארוך שבועות ספורים לכל היותר. עם זאת חשוב לציין, כי תהליך של החלפת צנרת הביוב לא יכול להתרחש "מהיום למחר", זאת כיוון שהוא כולל כמה שלבים חשובים כמו תכנון, חפירה של הקרקע, חיבור הצינורות ובדיקות לבקרת איכות זרימת הביוב לפני ואחרי כיסוי הבורות שבתוכם מותקנת הצנרת החדשה.

לא – בחירת הצינורות שיותקנו במקום הצנרת הקודמת, חייבת להיעשות על פי תקן ובהתאם לצרכי השימוש של מערכת הביוב שיכולים להשתנות, למשל אם יש צורך לבחור בצינורות עם קוטר גדול יותר כשמתקינים ביוב בשכונה שהאכלוס בה מתרחב. חשוב לוודא כי התקנת הצנרת היא לפי התוכנית, לרבות הגבהים של הצינורות, התקנת שוחות הביוב איפה שיש צורך בכך ואיכות החיבורים בין הצינורות עצמם. רק קבלן בעל רישיון שצבר ניסיון בתחום של החלפת צנרת, יוכל לעשות את העבודה הזאת על הצד הטוב ביותר.

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר – השאירו פרטים

 

עדכונים אחרונים באתר