שטיפת קווי ביוב היא פעולה יעילה וחשובה שאנחנו מבצעים בביובית אלפא, במערכות ביוב בכל רחבי הארץ (במחירים ללא תחרות).

בעזרת שטיפת ביובית מקצועית, ניתן לנקות מערכות ביוב ביסודיות ולאפשר את זרימת השפכים התקינה. איך לנקות ביוב בצורה יסודית, כל כמה זמן נדרשת שטיפת קו ביוב וכיצד היא מתבצעת, האם שימוש בחומרים לניקוי הצנרת יעשה את העבודה? כל המידע בשורות הבאות.

 

שטיפת קווי ביוב וצנרת – שירות יעיל במחיר פגז!

✔️ ניקוי קווי ביוב בשיטות מתקדמות עם ביובית אלפא בכל הארץ

✔️ שטיפת קו ביוב בלחץ מים, ניקוי המערכת, כולל שוחות

✔️ אחריות על כל עבודה ומחירים הוגנים!

✔️ ניקוי ביוב בלחץ מים גבוה, פתיחת סתימות ועוד

✔️ לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית, צרו קשר >>

טלפון: 055-9703793

 

שטיפת קווי ביוב
שטיפת קווי ביוב באמצעים מתקדמים בכל יעד בישראל

 

 

שטיפת קווי ביוב בלחץ מים – איך עושים את זה?

ניקוי קו ביוב נעשה באמצעות משאית ביובית שיש לה את היכולת להזרים לחץ מים גבוה אל תוך מערכת הביוב באמצעות צינור מיוחד. יש לכך מספר יתרונות חשובים:

#1 הזרמת מי השפכים והלכלוך לאורך הצנרתמאפשרת פתיחת סתימות באם הן קיימות וניקוי של הצינורות מבפנים.

#2 הסרה של שכבות שמן ולכלוך שומני שההצטברות שלהם מצרה את הצינורות ומונעת את הזרימה התקינה.

שטיפת ביובים באופן הזה של השימוש בלחץ מים גבוה ועוצמתי, מאפשרת ניקוי יעיל הרבה יותר לעומת, למשל, החדרה של צינור אל תוך מערכת הביוב והפעלתו בתוך התשתית.

למשאית הביובית ישנם צינורות חזקים מאוד ואפשרות לכוון את זרם המים באמצעות דיזות ייחודיות, אותן מתפעלים אנשי המקצוע בצורה המותאמת אל תנאי השטח ואל הצורך הקיים – אם קיימת סתימה חמורה למשל, או רק לצורך ניקוי הקווים.

זרם המים החזק מסיר את כל הלכלוך מהדפנות ולא רק את הפסולת במרכזו של קו הביוב. השימוש במשאית ביובית לצורך שטיפת ביוב בלחץ מים גבוה, הוא בהתאם לצורך – במקומות מסוימים תידרש ביובית קטנה ונמוכה, אך באחרים יהיה צורך בביובית גדולה ועוצמתית, כאשר המטרה היא אחת – להגיע למקסימום ניקיון וללא נזקים לקווי הביוב עצמם.

 

בסרטון: שטיפה של קו ביוב בלחץ מים גבוה

 

כל כמה זמן צריך לנקות את הביוב?

שטיפת ביוב נדרשת בשני מצבים עיקריים:

#1 ניקוי קווי ביוב באופן קבוע – פעולת שטיפה קבועה של קווי ביוב, תאפשר הזרמה קבועה של שפכים לאורך המערכת המורכבת של הביוב, תועיל לתחזוקה שלה ותשמר את התשתית לשנים ארוכות קדימה. מומלץ לשטוף את קווי הביוב אחת לשנה.

#2 שטיפת ביובית כשיש סתימה – כאשר נוצרת סתימה בקוו הביוב, הדבר יכול להתגלות מיידית, אך במקרים רבים סתימות בביוב מתגלות לאחר תקופה של שבועות ואפילו חודשים, כשהמצב חמור עד מאוד. במקרה של סתימה, שטיפת ביוב בלחץ מים גבוה גם תפתור את התקלה, אך בנוסף תמנע הצטברות של פסולת ושומנים לאורך זמן.

ממה נגרמת סתימה בקווי הביוב? הגורמים המרכזיים לסתימה בקו הם בדרך כלל השלכה של פסולת לאסלה על ידי דיירי הבית או הבניין, למשל מגבונים או תחבושות ובמקרים אחרים סתימות יכולת להיווצר כתוצאה מצמיחת שורשים בביוב או הצטברות של פסולת שומנית.

למי שתהה למה חשוב לבצע ניקוי צנרת ביוב – חשוב להבהיר כי לא כדאי להמתין עד ל"מצב חירום" שמפריע לאיכות החיים ועלול להוביל למצבים של הצפת ביוב, שיכולה להוות סכנה תברואתית.

עדיף להזמין שירותי שטיפת ביוב אחת לשנה בקביעות וכמובן – לקרוא לאנשי המקצוע של ביובית אלפא, שגם במקרים של בעיה אקוטית המצריכה מתן מענה מיידי, יגיעו במינימום של זמן כדי לסייע.

 

ניקוי ביוב, שטיפה ושאיבה
ניקוי ביוב, שטיפה ושאיבה

 

מחיר שטיפת קווי ביוב

העלות של שטיפת הביוב מושפעת מגורמים שונים, כאשר הגורם העיקרי הוא מורכבות העבודה. במערכות ביוב גדולות ומסועפות, סביר כי השירות יהיה יקר יותר.

כמו כן, גם כאשר המצב של התקלה אותה מבקשים לפתור באמצעות שטיפה של הקווים הוא חמור – אם לא מדובר בפעולה קבועה אלא בשירות שהוזמן בשל נזק קיים בצנרת – המחיר יעלה בהתאם,

זאת בשל הצורך להשתמש במשאבים רבים ובמכשור מתקדם, כדי לשטוף את הביוב בצורה היסודית שתסייע באמת ותיתן מענה לבעייה.

קיבצנו עבורכם מספר שירותי ניקוי קווי ביוב נפוצים, אלו הם המחירים המומלצים לצרכן של מגוון שירותי ניקוי ביוב:

שטיפת קווי ביוב מחיר לפי סוג השירות מחירון מומלץ
כמה עולה לשאוב הצפת ביוב לפני ניקוי הצנרת? החל מ- 650 ₪
שטיפה רגילה של קווי ביוב מחירים החל מ- 750 ₪
עלות שטיפת קווי ביוב בשל סתימה בלחץ מים גבוה החל מ- 750 ₪
מחיר ניקוי של שוחת ביוב החל מ- 600 ₪
כמה עולה שאיבת מים ושטיפת קווי הביוב לניקוי יסודי? החל מ- 1200 ₪
כמה עולה שטיפת קו מרזב בודד? החל מ- 600 ₪
מחיר ניקוי שורשים שצמחו בביוב לפני שטיפה של הביוב החל מ- 790 ₪
מחיר שטיפת קווי ביוב – העלות תלויה בכמות הקווים 750-1750 ₪

היתרונות של שטיפת ביוב קבועה

ניקיון של קווי הביוב שנעשה על בסיס קבוע, אחת לשנה או חצי שנה, מצמצם למינימום את האפשרות שתיווצר סתימה בצנרת.

צינורות הביוב רחבים מאוד ובדרך כלל לוקח זמן רב, עד שהצטברות של שומנים ופסולת גורמת לסתימה של ממש. עם זאת, הפתח שדרכו עוברים המים והשפכים עלול להצטמצם ולהפריע למעבר תקין של מי הביוב.

כאשר שוטפים את קווי הביוב בקביעות, מונעים את האפשרות שהפתח הזה יקטן עד למצב של הפרעה לשגרה – וכמו כן את האופציה שתיווצר חסימה של ממש, מצב שיצריך פעולה מורכבת יותר של הביובית לצורך פתיחת הסתימה בביוב.

 

שטיפת צנרת ביוב קבועה במקומות בעייתיים במיוחד

ישנן מערכות ביוב בעלות פוטנציאל גבוה יותר מאחרות, למצבים של סתימות בביוב או היצרות של הצינורות, לכן ניקוי צינורות ביוב במקרים כאלה היא חיונית במיוחד:

✔️ זריקת פסולת לאסלה במקום לפח – כשמגבונים רבים, חיתולים וכדומה מושלכים לאסלה, גם אם הם מצליחים "לרדת במים" הם בסופו של דבר ייתקעו את הצנרת. כשמדובר בכמות גדולה של אנשים המתנהלים בצורה כזו, למשל בבניינים רבי קומות הדבר מגדיל את הסיכוי לצנרת שנסתמת על בסיס קבוע.

✔️ ריקון שמנים ופסולת שומנית לכיור – צינורות הביוב הם רחבים מאוד, אבל כאשר שמן בישול או מזון שומני מושלך לכיור, סביר שלא כולו יעבור בקלות בצינור וחלקו ייצמד לדפנות הצנרת הפנימיות. מצב שכזה יגרום להיצרות של הפתח הפנימי בקווי הביוב ויפריע לזרימה התקינה של השפכים והמים.

✔️ תשתית שחשופה למזיקים, לצמיחת שורשים ולמזג אוויר בעייתי – פתחי ביוב שקרובים למקומות בהם קיימים מזיקים שונים, מכרסמים, עצים שמצמיחים שורשים בתוך הביוב או סופות חול, סביר שיווצרו בהן בעיות וחסימות שונות בתדירות גבוהה.

כאשר שוטפים את הביוב באמצעות משאית ביובית באופן קבוע ולא ממתינים עד להיווצרותה של חסימה או סתימה בביוב, מונעים את מרבית הבעיות וההצפות ובעיקר חוסכים עוגמת נפש רבה והרבה מאוד כסף, שיהיה צורך להשקיע לצורך תיקון של קווי ביוב שניזוקו לאחר הזנחה של תקופה רבה. שטיפה של מערכת ביוב אחת לכמה חודשים, תאפשר שגרה תקינה של השימוש בביוב ללא בעיות.

 

בסרטון: ניקוי קו ביוב ותעלת ניקוז

 

מערכות ביוב שמומלץ לנקות בקביעות

מלבד המקומות הספציפיים שבהן סביר להניח שייווצרו בעיות בביוב, בין אם אלו התנהגויות שאינן מומלצות או קרבה לפסולת תעשייתית, חול ואדמה או התרבות של מזיקים, יש לזכור כי קיימות מערכות ביוב מסוימות שמלכתחילה "מועדות לפורענות" יותר מאחרות:

✔️ תשתית ישנה – צנרת ביוב וותיקה, סביר שתסבול יותר מתקלות. גם כאשר התנהלות בני האדם שמתגוררים באותה עת היא נבונה, בכל הקשור לשימוש בביוב, ייתכן שבעיות עבר של הצנרת ישפיעו גם שנים קדימה על היכולת של הביוב להעביר שפכים כראוי.

✔️ תשתית שמשותפת לאנשים רבים – מערכת של קווי ביוב שהיא משותפת לכמה מאות אנשים, כמו שקורה בישראל בשכונות מגורים שבהן יש מספר בניינים גבוהים זה לצד זה, מועדת יותר לתקלות בשל העומס הרב המוטל עליה. 

✔️ תוספות בנייה חדשות, על תשתית ישנה – כאשר נעשה תיקון בצנרת הביוב, במקרה של מערכות וותיקות ובלויות, לעתים התיקון עצמו לא מספיק – או שהוא נעשה בצורה שאיננה מקצועית. מערכת קווי ביוב שלא תואמת את צרכי האנשים בשטח, או תיקון של הצנרת שלא באמת פתר את הבעיה, עלולים לגרום לניקוז איטי מדי של הביוב ובשל כך למקרים של הצפות, נזילות ואפילו שברים בצינורות הביוב.

בדיקה קבועה ושטיפת צנרת הביוב בכל שנה, נוסף על צילום מערכת הביוב במקרים של תקלות חוזרות ונשנות – ימזערו למינימום את האפשרות שהנזק יחמיר וימנעו בעיות עתידיות כמעט לחלוטין.

 

מצבי חירום שיכולים לרמוז שצריך לשטוף את הביוב

אם לא נעשתה שטיפה של מערכת הביוב בחודשים, או אפילו בשנים האחרונות, כמובן שהדבר יגביר את הסיכוי לבעיות בביוב ואפילו למצבים שיוגדרו כ"מצבי חירום" ושיצריכו הזמנת שירותי ביובית דחופה. הצפה של הביוב,

נזילה משמעותית של מים, ריח רע שנודף מהביוב – כל אלו הם רמזים לכך שמשהו לא תקין עם הצנרת ושכדאי לבדוק את העניין בדחיפות. מעת לעת ייתכנו מצבי חירום שכאלה, גם כאשר השימוש בביוב נעשה על פי ההמלצות של אנשי המקצוע.

עם זאת, כאשר מבחינים ברמזים הללו, סימן שמלבד הבעיה המיידית ואי הנוחות שנוצרה, תיתכן בעיה חמורה במעמקי הצנרת שמומלץ לבדוק אותה בסיוע של המומחים של ביובית אלפא. במקרים רבים לאחר פתיחת הסתימה ותיקון הבעיה בקווי הביוב, שטיפה של הצנרת תהיה פעולה משלימה אפקטיבית במיוחד – שגם תמנע את הפוטנציאל להחמרתן של חסימות ביוב אחרות, שאולי החלו להיווצר.

 

האם שטיפה בלחץ מים גבוה יעילה לאורך זמן?

יכולת הניקוז של הביוב מושפעת, בדרך כלל, משני גורמים עיקריים:

#1 הגורם האנושי – ההתנהגות של בני האדם שמשתמשים במערכת הביוב ומקפידים להתנהל בצורה שתואמת את היכולות של המערכת, בעיקר להשליך פסולת למקומות הנכונים ולא אל הצנרת, למניעת סתימות.

#2 איתני הטבע – צמיחת שורשים בביוב, כניסה של חול לצנרת ופסולת שנכנסת לקווי הביוב שלא מתוך כוונה של בני אדם, עלולה לפגוע בתקינות המערכת ובאיכות הניקוז של הביוב.

שטיפת קווי ביוב היא פעולה עוצמתית ואפקטיבית ביותר, על כן היא מהווה פתרון ארוך טווח למרבית בעיות הביוב והיא גם מונעת נזקים עתידיים, ברוב מערכות הביוב.

 

השלבים בעבודת ניקוי ושטיפה של ביוב:

הצוות שלנו יביא עמו את כל הציוד הנדרש עבור שטיפת הקו, בין היתר משאית ביוב וצינורות מיוחדים שחלקם מזרימים מים בלחץ גבוה וחלקם משמשים לפריצת ביוב ופתיחת סתימות מורכבות יותר.

שלב 1: בשלב הראשון נחבר את צינור המים לפתח הביוב הקרוב ביותר למקור הסתימה ונסגור את כל יתר פתחי הביוב כדי שהמים יזרמו רק לכיוון הסתימה.

שלב 2: נתחיל להזרים מים בלחץ גבוה לתוך קו הביוב וניתן להם לזרום במשך מספר דקות כדי שהזרם יוכל לבצע שטיפה חזקה ולפתוח את החסימה.

שלב 3: אם השטיפה בלחץ מים פתרה את הבעיה והמים מתחילים לזרום – מעולה. במידה ולא – יתכן שנצטרך לחזור על התהליך פעם נוספת.

שלב 4: במקרים של סתימות ביוב קשות, כששטיפה בסגנון הנ"ל לא פתחה את הקו נצטרך להשתמש בדיזות פריצה מיוחדות כדי לנקות ולפתוח את האזור החסום בקו בצורה ידנית.

שלב 5: כעת כשהקו נקי והמים זורמים בצורה תקינה – נשטוף את הקו פעם נוספת עם מים נקיים למשך מספר דקות כדי להוציא החוצה שאריות לכלוך ופסולת שהצטברו כתוצאה מהחסימה.

 

ניקוי ביוב עושים רק עם ביובית אלפא

ניקוי צנרת הביוב הוא אחד משירותי הביובית החשובים והיעילים ביותר, שאנו מציעים בביובית אלפא.

מוזמנים ליצור איתנו קשר להתייעצות בנוגע לשירותי הביובית המגוונים שלנו! טיפול שוטף במערכות הביוב יאפשר שמירה על השגרה ועל ביוב תקין – ובעיקר, שמירה על איכות החיים.

 

Yair Divinsky
Yair Divinsky
13/08/2023
ביובית אלפא אלופים!! הגיעו אלינו בזמן ומהר לטפל בבריכת ביוב שנסתמה בבניין במקצועיות
bel g
bel g
02/07/2023
שירות יוצא מן הכלל! כבר משיחת הטלפון הראשונית הורגש שמדובר במקצוענים אמיתיים! הגיעו ממש מהר ואבחנו תוך רגע את הבעיה, עבדו בזריזות, היו ממש אדיבים ושירותיים וגבו מחיר הוגן לחלוטין, יצאנו ממש מרוצים ממליצים מאוד!
קרן בירן
קרן בירן
21/06/2023
קודם כל אציין שהגיעו במהירות מדהימה! ממש מעכשיו לעכשיו!! הצפה מטורפת בחניון של הבלוק שלי, שממש עצרה לכל השכנים את היום שלהם ואף אחד לא יכול היה להזיז את הרכב, הגיעו אנשי מקצוע מעולים שטיפלו בעניין צ'יק צ'אק ושאבו את כל המים!! ממש אחלה שירות ובנוסף להכל גם חבר'ה נחמדים ממש