ריח של ביוב בבית הוא נושא שניתן לפתור ובקלות – אנחנו בביובית אלפא נאתר מהיכן מגיע הריח הלא נעים, נמצא את הגורם לכך ונטפל בתקלה ביעילות. אינכם צריכים להתמודד עם ריח רע מהביוב לאורך זמן! אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם שירותי ביובית מתקדמים שזמינים עבורכם 24 שעות ביממה.

מהם האזורים בבית שמהם עלול לעלות ריח לא נעים? ממה נגרם סירחון בביוב? האם יש פתרון נגד ריח של ביוב בבוקר שעולה מהמקלחת? מה עושים נגד ריח חזק של ביוב בבית והאם קיימים פתרונות שמחזיקים מעמד לאורך זמן? מיד נענה על כל השאלות.

 

ריח של ביוב בבית? אנחנו כאן כדי לעזור לכם להיפטר ממנו!

✔️ מספקים שירותי ביובית לטיפול בריחות ביוב חריפים 24/7, מחירים נוחים

✔️ ביובית אלפא  – טיפול מקצועי בריח חזק שעולה מהביוב

✔️ אומרים שלום ולא להתראות לריח הרע מהביוב שלכם במהירות!

✔️ התקנת חוסם ריחות ביוב, אל חוזר לביוב ופתרונות יעילים נוספים 

✔️ להצעת מחיר עבור טיפול נגד ריח רע מהביוב חייגו אלינו >>

טלפון: 055-9703793

 

ריח של ביוב בבית
איתור הגורמים לריח מסריח מהביוב ומגוון שירותי ביובית נוספים בפריסה ארצית

 

 

ריח של ביוב בבית – למה זה קורה?

בכל הבתים יש ריחות משונים פה ושם, אבל יש הבדל עצום בין ריח של תבשיל שיש בו תבלינים חזקים, למשל, לריח שמזכיר מי שופכין.

למים של ביוב יש ריח מאוד ברור ומסריח שאינו דומה לריח של שום מאכל או משקה. למרבה הצער או יותר נכון הבלבול, הריח שיוצא מן הביוב דומה למדי לניחוחות לא נעימים אחרים שמדי פעם יש בתוך הבית, כפי שנסביר בהמשך, לכן עלולות להיווצר שתי בעיות עיקריות:

#1) "הבעיה לא אצלי בבית" – אנשים שמתגוררים בבית ומריחים פתאום ריח של ביוב מהשירותים או מכל מקום אחר, נוטים להניח כי "הבעיה לא אצלם" ולקוות שהריח פשוט יחלוף מעצמו וכי זו תקלה שקיימת בכלל אצל השכנים.

#2) "זה יסתדר לבד" – אפילו אם יש ריח רע מהביוב במטבח הנקי, עניין מעורר חשד ללא ספק, במרבית המקרים אנשים יעדיפו להניח שהתקלה תיפתר מעצמה והם יעדיפו שלא לחקור את העניין ולטפל בו באופן מקצועי, בעיקר בשל החשש מגילוי של נזק מורכב שהם לא מצפים לו.

לתקלות בביוב יש נטייה להחמיר, במידה שלא מטפלים בהן בזמן. כיוון שהתכחשות לכך שיש ריח לא טוב מהביוב בבית לא תסייע, במיוחד אם מדובר בתופעה שנמשכת הרבה זמן ואולי אפילו תגרום לבעיות ונזקים בצנרת, רצוי לדעת איך להיפטר מריח של ביוב באופן מקצועי.

התשובה לכך היא, כמובן, להזמין שירותי ביובית מקצועיים, על מנת שיוכלו לאתר את מקור הריח הלא נעים ולחסל את המטרד הזה.

 

ריחות מהביוב – באילו סוגי בתים זה נפוץ?

תופעה כמו ריח של ביוב בבית לא נחשבת למאפיין של סוג מסוים של דירות או בתים, אבל באופן תאורטי בבתים גדולים יותר שהם גם קרובים יותר לקרקע, יש היתכנות גבוהה יחסית לבעיות ביוב מלכתחילה. ריח של ביוב בבית קרקע,

לדוגמה, יכול להגיע ממקורות אפשריים בתוך המבנה ונרחיב על כך בהמשך, אך במקביל גם משוחת ביוב שמותקנת בחצר, למשל, או ממקורות חיצוניים אחרים כמו ביוב סתום אצל השכנים הקרובים לבית וכדומה.

לצורך ההשוואה, בבתים שממוקמים בקומות גבוהות יחסית בבניינים משותפים הדבר אינו נפוץ כל כך, אבל בהחלט ייתכן ריח של ביוב בתוך הבית עצמו.

טעות שכיחה נוספת היא לחשוב שריחות ביוב יותר יאפיינו בתים ישנים, שמערכת הביוב בהם צברה וותק וייתכן שאפילו בלאי שגרם לנזקים.

זה נכון שצינורות ביוב ישנים נחשבים יותר ל"מועדים לפורענות" בכל מה שקשור לבעיות בביוב שמייצרות ריח לא נעים, אבל ללא ספק יכול לקרות מצב שבו יש ריח של ביוב בבית חדש לגמרי, שמותקנת בו צנרת תקינה לחלוטין – זאת כי לפעמים הריח נוצר בשל התנהלות לא נכונה של בני הבית – ולא בגלל נזקים בצנרת הביוב, כפי שנסביר מיד.

 

סתימה בביוב שגרמה לפיצוץ בצינור
בתמונה: סתימה בביוב שגרמה לפיצוץ בצינור

 

ממה נגרם סירחון בביוב בדרך כלל?

מערכת הביוב מכילה מי שופכין שיש בהם הרבה מאוד מזהמים כמו בקטריות, חיידקים ולכלוכים שונים. בדרך כלל אין כל סיבה שריח לא נעים יעלה מן הביוב, כיוון שהוא נשטף באופן קבוע וזורם בצנרת, לכן לא אמורה, לכאורה, להצטבר פסולת במקום אחד ולגרום לסירחון.

למרות זאת, כאשר הביוב סתום או שהצנרת חסומה ולא מעבירה את המים בצורה תקינה, מי השופכין "עולים למעלה" והופכים למים שעומדים, צוברים ריחות לא נעימים שבאופן טבעי מגיעים גם לאף של בני הבית.

כאשר נוצרת סתימה שכזאת, כמובן שניתן לשאוב את המים ולאתר את מקור החסימה והגורם לה, כדי לפתור את הבעיה ולהזרים מחדש את מי הביוב.

עם זאת, חשוב להבין עד כמה קל למנוע מלכתחילה ריחות לא נעימים וזאת על ידי שימוש נבון בביוב עצמו: ישנם הרבה אנשים שמשליכים פסולת שמיועדת לפח, אל תוך מערכת הביוב, למשל השלכת חיתולים משומשים לאסלה, לכלוך קשה לאמבטיה או שמנים ומאכלים מלאי שומן ישירות לכיור. זוהי סכנה של ממש להיווצרות מהירה של סתימה בצנרת.

ריח מסריח בגלל סתימה בביוב או צנרת לא תקינה, הם הגורמים למרבית הפניות אלינו לביובית אלפא. אנחנו מציעים מגוון של שירותי ביובית מעכשיו לעכשיו, כדי שלא תצטרכו להתמודד עם הבעיה לאורך זמן ולדאוג שאולי התקלה בביוב תחמיר.

 

כל המקומות בבית שבהם עלול להיות ריח ביוב

ריח רע מהביוב בבית יכול להגיע מכל מיני אזורים לרבות חדרי השינה, המקלחת, השירותים, המרתף אם קיים כזה ועוד.

ריכזנו בטבלה את המקומות השכיחים ביותר בבתי מגורים, שמהם עלולים לעלות ריחות לא נעימים המזכירים ריח של ביוב – ואת הסיבות העיקריות להופעתם של הריחות הללו.

מקומות בבית שמהם עלול לעלות ריח מהביוב הגורמים העיקריים לריחות ביוב
ריח של ביוב מהמזגן מסנן של המזגן שלא נוקה זמן רב והתמלא אבק, מים עומדים בתוך המזגן או בחלל שבו הוא מותקן שיצרו טחב
ריחות מהביוב בשירותים צינור סתום או חסום באופן חלקי בגלל אשפה שהושלכה לאסלה ולא לפח, יחולל ריח רע מהביוב בשירותים
ריח של ביוב במטבח סתימה בכיור בגלל מזון תקוע או שומני, מים מלוכלכים שעומדים, צינור מטפטף מתחתית הכיור
ריח רע מהביוב במקלחת ריח של ביוב מהמקלחת לרוב נובע מחסימה בפתח הביוב במקלחון, בדרך כלל בגלל שיער שנתפס שם או חתיכות סבון ושמפו שומניים
ריח של ביוב מהכיור כיור במטבח או בחדרי השירותים בבית עלול להיסתם ולייצר ריחות לא נעימים
ריח של ביוב באמבטיה כמו במקלחת, גם ריחות ביוב בחדר אמבטיה עלולים להיווצר בגלל שיערות תקועות או חלקיקים של תכשירי רחצה שסתמו את הצנרת
ריח מהביוב במרתף בבית פרטי עם כמה קומות, תיתכן סתימה בביוב שמצוי באזור המרתף, מי הביוב "יעלו" ויגרמו לריח רע ואפילו להצפה
ריח ביוב מהחצר שוחות ביוב סתומות לא יאפשרו למי השופכין לעבור ויגרמו לריח של ביוב

לא בכל המקרים, כפי שניתן לראות, הריח המסריח מקורו באמת בביוב סתום. במקרים שבהם לא מדובר בבעיית ביוב, כדאי לקרוא לבעל המקצוע הרלוונטי כדי שיפתור את התקלה.

עם זאת, לא כדאי להמתין שהבעיה תחמיר והריח רק יהפוך למסריח עוד יותר, בעיקר אם יש סיכוי גדול שאכן מדובר בתקלה בביוב, כיוון שחסימות בצנרת שלא מטופלות בזמן יכולות רק להחמיר.

קריאה לשירותי הביובית שלנו בביובית אלפא, תאפשר לכם לבדוק מהו הגורם לריח הלא נעים ששורר בבית ובמקרה שמדובר בבעיה בביוב – אנו נפתור אותה במהירות ונעזור לכם לחזור לשגרה הנעימה שלכם.

 

ריח של ביוב בבית
הצטברות של לכלוך בפתח הביוב במקלחת עלול לגרום לריח רע

 

איך למנוע ריח רע מהביוב בבית?

בהמשך למתואר בטבלה, ניתן לראות כי הסיבות העיקריות שגורמות לריחות לא נעימים שמזכירים ריח של ביוב, או שיוצאים ישירות ממנו, רובן ככולן נובעות מהתנהגות לא נכונה ושימוש שגוי בכלים הסניטריים בבית.  שתי הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בבית שלהם ושגורמות לסירחון מהביוב הן:

#1) השלכת פסולת של מזון לכיור – זה יכול להיות ה"בוץ" של הקפה, השמן שנותר מטיגון של שניצלים או אפילו ממש חתיכות של מזון, שאנשים יזרקו לכיור וישטפו אותן במים. ברוב המקרים, הפסולת אכן תישטף לתוך הכיור והוא ייראה נקי, אך בפועל האשפה הזו תיכנס לצנרת, תצטבר בתוכה ותגרום לסתימה ולכן מקומה הוא בפח האשפה בלבד.

#2) השלכת פסולת של מוצרי היגיינה לאסלה – תחבושות היגייניות, חיתולים, מגבונים וכדומה הם מהפריטים השכיחים ביותר שגורמים לסתימות ביוב בבתים ולריחות של סירחון מהביוב הביתי. חשוב ביותר שלא לזרוק את הפריטים הללו לאסלה, אלא להקפיד להשליך אותם אך ורק לפח.

ההקפדה על השלכת הפסולת למקומה היא המפתח לשמירה על ביוב תקין ולמניעת ריחות לא נעימים בבית, אך כמובן יכולות להיות סיבות שונות לבעיות הביוב שמתרחשות בבתים.

אנחנו בביובית אלפא יכולים להציע מעטפת של פתרונות לכל בעיות הביוב ומבצעים בדיקות יסודיות לרבות צילום של קווי הביוב, כדי לוודא שאכן הצנרת פתוחה, תקינה ומאפשרת זרימה שוטפת של מי הביוב.

 

מה עושים נגד ריח של ביוב בבית? כל הפתרונות אצלנו בביובית אלפא!

המקצוענים שלנו בביובית אלפא זמינים עבורכם 24 שעות ביממה כדי לאפשר לכם להיפטר סופסוף מהריח הלא נעים שיש לכם בבית.

הפתרונות המכניים שלנו כוללים, בין היתר:

✔️התקנת חוסם ריחות ביוב

✔️ התקנת אל חוזר לביוב

מכשירים אלו מסננים את הריחות הלא נעימים שעלולים להגיע מהביוב ומונעים חזרה של מי ביוב מזוהמים אל פתח הביוב.

אנחנו מציעים שירותי ביובית לשאיבת ביוב ופתיחת סתימות בכל ימות השבוע – התקשרו אלינו ונשמח להעלים את הריח הלא נעים שעולה מן הביוב שלכם ולסייע לכם לחזור לשגרה הנעימה בבית.