כשנוצרות סתימות ביוב בבניין משותף, הדבר עשוי לגרום לא רק לתופעות לא נעימות של ריחות צחנה והצפות, אלא גם לסכסוכי שכנים והתנגדויות מול ועד הבית. אנחנו בביובית אלפא מתמחים בפתיחת סתימות ביוב בבניינים משותפים בכל הארץ במחירים נוחים! 

כמובן שניתן למנוע את הסתימות הללו מראש וכאשר הן מתרחשות בכל זאת, ניתן לטפל בהן ביסודיות ואפילו למנוע את היווצרותן בשנית. אנו נשמח לעזור לכם ליישב את הדברים בדרכי נועם וזאת על סמך אבחון מקצועי ומדויק של מהות הסתימה, מה גרם לה והיכן בדיוק היא ממוקמת.

מה גורם לסתימה בביוב בבניין מגורים, כיצד ניתן לפתוח אותה בצורה מהירה ויעילה, כמה הדבר אמור לעלות ומי אחראי על עלות התיקון? בשורות הבאות ניתן לכם את כל התשובות.

 

פתיחת סתימת ביוב בבית משותף – שירותי מקצועי במחיר מנצח!

✔️ שאיבת הצפות בבניינים – כולל הצפה בתוך הבתים ובחלקים המשותפים

✔️ הסרת שורשים שחדרו לצנרת הבניין – עושים סוף לסתימות!

✔️ שחרור סתימות ביוב במבנים משותפים, כולל מרזבים להכנת הגג לחורף

✔️  צוותים מקצועיים לפתיחת סתימות ביוב בבניין או מגדל משרדים

✔️ שירותי ביוב למגדלים ובניינים משותפים בפריסה ארצית

✔️ להצעת מחיר, התקשרו אלינו >>

טלפון: 055-9703793

 

סתימת ביוב בבית משותף
טיפול מיידי ושחרור סתימת ביוב בבית משותף מונעת תקלה חמורה יותר, מונעת עוגמת נפש וחוסכת כסף

 

 

סתימות ביוב בבניין – ממה הן נגרמות?

ישנן מספר סיבות לסתימות בביוב של בניין משותף, הנה הנפוצות שבהן:

#1) סתימת שורשים בבניין שורשי עצים סמוכים "מזהים" נזילות מתוך צינורות הביוב (אפילו נזילות מיקרוסקופיות) ומתחילים לכוון את עצמם אל עבר מקור הנזילה. עם הזמן השורשים פורצים את הצנרת, גדלים לתוכה וחוסמים אותה בדרגות חומרה שונות. לקריאה מורחבת: איך פותחים סתימות שורשים.

#2) סתימת מגבונים בבניין – מגבונים מהווים את אחד מהגורמים הנפוצים ביותר להיווצרות סתימות ביוב בבית משותף. במיוחד בולטת לעין העובדה שגם מגבונים שנחשבים למתכלים וכביכול מותרים להורדה באסלה, בסופו של דבר אינם זורמים טוב במורד צנרת הביוב ויכולים לסתום אותה. המלצה שלנו: כדאי לבקש מכלל דיירי הבניין לא לזרוק מגבונים לאסלה, בייחוד אם מדובר בבניין ישן יחסית.

#3) סתימת פסולת בניין – פסולת שכזאת מוצאת את עצמה בתוך צנרת הביוב בעקבות השלכתה על ידי אנשי מקצוע שונים. היא יכולה להופיע בצנרת הביוב לאחר שיפוץ ואפילו כאשר מדובר בדירה חדשה.

הפסולת, שכוללת בטון, אבנים, גבס וכו', שוקעת בצינורות וחוסמת אותם בצורה קשה ביותר. סתימת קו ביוב בבניין משותף בשל פסולת עיקשת שכזאת, עלולה לגרום גם להצפה חמורה בתוך הבניין עצמו.

גורמים נוספים להיווצרות סתימות ביוב בבית משותף כוללים הזרמת פסולת שומנית בכמות רבה לצנרת, או צנרת ביוב שתוכננה או הונחה בצורה לקויה שאינה תואמת את הסטנדרטים הנדרשים.

 

איך פותחים סתימה בבניין משותף?

התשובה לשאלה איך פותחים סתימת ביוב בבית משותף טמונה בפתרון אחד – ביובית, כמובן. מדובר בכלי רכב שנושא על גבו מיכל ומשאבה חזקה במיוחד. צוות הביובית מגיע למקום, מאבחן היכן ממוקמת הסתימה ומה גרם לה ובהתאם לכך נוקט באסטרטגיה המתאימה ביותר.

ראשית כל, בוחרים את עוצמת השאיבה הנדרשת וזאת על פי קוטר צינור הביוב הסתום, גילו ומצבו הפיזי וכמו כן, מידת חומרת הסתימה.

לאחר מכן מחברים למשאבה צינור מתאים ואליו דיזה שמתאימה לטפל בגורם החוסם הספציפי, אשר יכולה להיות אחת מאלו:

✔️ דיזת לחץ גבוה – מיועדת לצרכי פתיחת סתימת מגבונים בבית משותף או של חיתולים, אמצעי היגיינה ופריטים נפוצים אחרים אשר מושלכים אל האסלה והיא כוללת הפעלת לחץ מים גבוה מאוד וממוקד בסמוך לחסימה על מנת לשחרר אותה.

✔️ דיזה קוצצת – כוללת ראש צינור שמפעיל לחץ מים גבוה ובמקביל גם אלמנט בדמות סכינים ומסורים שמסתובבים במהירות ומקצצים את השורשים שעומדים בדרכם.

✔️ דיזה קודחת או מרסקת – מיועדת למקרים שבהם יש צורך לבצע פתיחת סתימה בבניין, על רקע חדירת פסולת בניין ושיפוצים לצנרת. פסולת זו נוטה להתקשות ולהפוך למעין גוש של אבן בתוך הצינורות. דיזה מתאימה קודחת ומרסקת אותה עד לפתיחה מלאה.

קיימות גם דיזות שמסוגלות לסלק שומנים ששקעו בדפנות הצינורות וזאת באמצעות המסה שלהם. השימוש בדיזות הללו נפוץ בעיקר עבור סתימות בעסקים למיניהם (מסעדות, מוסכים וכדומה), אך בהחלט ניתן להשתמש בהן גם עבור פתיחת סתימות ביוב בבית משותף, בהתאם לצורך.

 

פתיחת סתימת ביוב בבניינים – מי אמור לשלם?

אחד מהקונפליקטים המשמעותיים ביותר בכל מה שקשור לסתימות ביוב בבניינים משותפים הוא מי משלם על פתיחת סתימת ביוב בבית משותף? כשמדובר בבית פרטי, כל סתימת ביוב שממוקמת במבנה עצמו ועד לצנרת הביוב העירונית נמצאת באחריות בעל הנכס.

אך מה קורה בבניין משותף שגרים בו דיירים רבים? לא תמיד ברור על מי מוטלת האחריות לתיקון הנזק – על בעל הדירה או על ועד הבית. כיוון שמדובר בתופעה נפוצה, מדינת ישראל חוקקה את חוק תיקון צנרת ביוב בבית משותף.

מה אומר חוק תיקון צנרת ביוב בבית משותף? על פי חוק זה, תיקון ביוב בבניין משותף הוא באחריות ועד הבית, כל עוד מדובר בתקלה שמשותפת לכל בעלי הדירות, כלומר, בצינור הביוב הראשי של המבנה (צינור זה קולט לתוכו את כל צינורות הביוב של הדירות).

במידה והתקלה ממוקמת בצינור הביוב בקטע שבין דירה ספציפית ועד לחיבור אל הצינור הראשי, הרי שמדובר באחריות תיקון ותשלום שנופלת על בעל הדירה.

בנוסף, החוק קובע כי ועד הבית יישא בכל הוצאות התיקונים, כאשר מדובר בליקוי כלשהו של הצנרת המשותפת שעבורו לא ניתן להטיל את האשמה על אחד הדיירים. דוגמא טובה לכך היא סתימת ביוב בבניין משותף בשל חדירת שורשים לצנרת הביוב, מה שלא קשור לאף אחת מהדירות.

יחד עם זאת, בהליכים משפטיים בית המשפט עשוי להתייחס למסמכים המגיעים לידיו שמוכיחים כי פסולת הבניין, השומן או המגבונים מקורם מדירה מסוימת במבנה – ובהתאם לזאת יטיל על בעליה לשאת בהוצאות באופן בלעדי או במשותף עם ועד הבית.

לכן, בכל מקרה של תקלה או סתימת צינור ביוב בבית משותף, חשוב מאוד לעבוד עם חברה כמו ביובית אלפא שמבצעת תהליכי אבחון מסודרים ומקצועיים בכדי לעלות על מיקום הסתימה ומה גרם לה, לצרכי טיפול בקונפליקטים עתידיים.

 

סתימות ביוב בבית משותף – אפשר למנוע את זה!

סתימות ביוב בבית משותף הן אמנם תופעה שכיחה בבנייני מגורים ישנים וחדשים כאחד, אך הן אינן הכרח המציאות. איך אפשר למנוע סתימות בביוב בבניין משותף?

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לשנות את הדרך בה דיירי הבניין המשותף מתייחסים לביוב שלהם – מניעת השלכת מגבונים וחיתולים לתוך הביוב, מניעת "קיצורי דרך" כאשר מעוניינים לפנות פסולת שיפוצים, הימנעות מהזרמת שומן לביוב והקפדה על ניקוי סיפונים משיערות וגורמים אחרים באופן תדיר.

בנוסף, ישנן עוד פעולות שיסייעו להימנע מסתימות בצנרת הביוב הפרטית של הדירות או ממצב של סתימה בצינור הראשי בבניין. הן כוללת התקנת מפריד שומנים בדירות וכמו כן, בבנייני מגורים שמועדים לפורענות, הזמנה של שירותי ביובית לצרכי שטיפת קווי הביוב על בסיס חד, דו או תלת שנתי, בהתאם למצב קווי הביוב ואופי השימוש בהם על ידי הדיירים.

אנחנו עובדים עם ועדי בתים רבים על בסיס קבוע ובכך מונעים נזקים חמורים יותר וקונפליקטים מיותרים בין השכנים.

 

פתיחת סתימות ביוב בבית משותף
כשהמרזב בבניין חסום יש צורך בשירות פתיחת סתימות ביוב בבית משותף, הכולל ניקוי מרזבים חסומים – למעבר "חלק" של המים

 

שירותי ביוב לוועדי בתים

יש לנו בביובית אלפא את כל ההיתרים המתאימים כדי להציע את כל שירותי הביוב הנדרשים לבניינים משותפים (כפי שועדי הבתים דורשים) ברמה הגבוהה ביותר.

בין מגוון עבודות הביוב שאנחנו מציעים, קיימים שירותי החלפת צינורות ביוב, התקנת שוחות ביוב, שאיבת הצפות, שאיבת מאגרי מים, תיקון צינורות ביוב ראשיים ללא גרימת נזק וצילום קווי ביוב לצרכי חוות דעת משפטיות בסכסוכי דיירים, ליקויי בנייה שמתגלים במבנים חדשים ועוד.

אנחנו מציעים את השירותים שלנו בפריסה ארצית רחבה, 24 שעות ביממה, משמע שאנחנו זמינים עבורכם לכל תקלה בביוב מסביב לשעון!

 

מחיר פתיחת סתימות ביוב לבניין – כמה עולה?

עלות פתיחת סתימה בבניין משותף תלויה במספר גורמים, הנה העיקריים שבהם:

#1) חומרת הסתימה – מחיר פתיחת סתימה בביוב בבניין משותף תלוי בחומרתה. ככל שמדובר בסתימה עיקשת וחזקה יותר, כך העלויות יגדלו בשל הצורך בביובית עם משאבה חזקה יותר, דיזות מיוחדות וכוח אדם מיומן יותר.

#2) גישה לבניין – לפתיחת סתימת ביוב בבניין משותף ניגשים בדרך כלל דרך שוחת הביוב הקרובה. במידה והיא אינה נגישה למשאית הביובית, עלינו להסתייע בביובית מיוחדת (ביובית נמוכה), שעשויה לעיתים להיות מעט יותר יקרה.

#3) מורכבות העבודה – בהתאם לאבחון הצנרת, עשויות להתבקש מספר פעולות נוספות מלבד פתיחת הסתימה, כגון תיקון פיצוץ או סדק בצינור, מה שיכול לייקר את העבודה.

#4) דחיפות – לעיתים סתימות ביוב בבית משותף מתבטאות בהצפות רחבות היקף, מה שמחייב טיפול דחוף. אנחנו יכולים לשלוח אליכם ביובית 24/7, גם אם מדובר בסופי שבוע, חגים והשעות הקטנות של הלילה. כמובן שצורך דחוף שכזה יעלה מעט יותר.

הנה טווחי המחירים המומלצים לצרכן עבור שירותי ביובית לצורך פתיחת סתימות ביוב בבית משותף:

פתיחת סתימות בבית משותף – סוג השירות המבוקש מחירון מומלץ – שירותי ביוב לבניינים
מחיר שחרור סתימה בבית משותף – באמבטיה של דירה פרטית החל מ- 700 ₪
מחיר שאיבת מים מהחניון התת קרקעי של הבניין (עם ביובית נמוכה) החל מ- 790 ₪
עלות הסרת שורשים מהביוב בצנרת ביוב של בניין או מגדל החל מ- 790 ₪
מחיר פתיחת סתימה בבניין כולל איתור נזילה (עם מצלמה וסיב אופטי) החל מ- 1250 ₪
עלות תיקון צנרת ללא הרס (לאחר פתיחת סתימה בבניין) החל מ- 1800 ₪
עלות סילוק מגבונים ופסולת ביוב מדירות בבניינים החל מ- 700 ₪

שירותי ביוב לבניינים בפריסה ארצית – ביובית אלפא!

קיימת סתימת ביוב בבניין שלכם? צלצלו אלינו מייד ונשמח לתת לכם שירות ולשלוח אליכם ביובית מתאימה עם צוות מקצועי ומיומן.

צוות ביובית אלפא מוכן לכל קריאה – נגיע בכל יום ובכל שעה עם הציוד המתאים לפתרון התקלה בביוב שלכם, כדי להחזיר אתכם לשגרה כמה שיותר מהר.