שירות צילום קווי ביוב נועד על מנת לאתר את הגורם לתקלה במערכת הביוב, בין אם מדובר בסתימה, פיצוץ של הצנרת, נזילה או כל בעיה אחרת. צריכים לצלם קו ביוב? ביובית אלפא כל לשירותכם!

צילום קו ביוב נותן לנו את היכולת למצוא את מחולל התקלה ואת מקומו המדויק, ומאפשר לנו לתקן את הנזק באופן יסודי ומלא ובעיקר במינימום של הרס לסביבה, ללא הצורך להסיר רצפות או לשבור חלקים אחרים במבנה.

על ידי השימוש במכשור המתקדם ושיטות מובילות, ביניהן צילום ביוב עם סיב אופטי או צילום באמצעות רובוט, ניתן לתת מענה מצוין גם כאשר מוקד הבעיה ממוקם במעמקי הצנרת.

 

צילום צנרות ביוב המאפשרים חיסכון משמעותי במחיר התיקון!

✔️ צילומים לביוב לאבחון תקלות בעומק מערכת הביוב – זמינות גבוהה

✔️ טכנולוגיה מתקדמת של צילום ביוב ללא הרס בכל אזורי הארץ

✔️ צילום קווי ביוב בפריסה ארצית מלאה!

✔️ צילום וניקוי ביובים – מענה מדויק וחזרה מהירה לשגרה

✔️ צילום קו ביוב ומרזבים ושירותים נוספים >>

צרו קשר בטלפון: 055-9703793

 

צילום קווי ביוב
צילום קווי ביוב למערכות ביוב גדולות וקטנות – פריסה ארצית

 

 

צילום קווי ביוב – מידע על השירות

צילום ביוב מאפשר ללקוח לקבל תמונת מצב של צנרת הביוב, בזמן אמת ובצורה הטובה ביותר.

#1 צילום קווי ביוב עם סיב אופטי – הסיב האופטי המחובר למצלמה, הינו דק מספיק על מנת למנוע נזקים בזמן פעולת הצילום והוא יכול להגיע לעומק של 50 מטרים.

תכונה זו מאפשרת לבעל המקצוע שמפעיל את המצלמה, להבין היכן ממוקמת הבעיה, גם במידה שהיא איננה נמצאת בפתח הביוב אלא במרחק מה מן הפתח: בין אם זו נזילה, הצפה של הביוב או כל נזק אחר שנגרם בשל בעיות בצנרת, שבר, סתימות או סיבות אחרות לפעולה לא תקינה של הביוב.

#2 צילום צנרת ביוב עם רובוט – בצינורות ביוב עם קוטר גדול יחסית, ניתן לצלם גם באמצעות רובוט. זוהי שיטה ששופכת אור על המצב הפנימי של מערכת הביוב ומבוצעת על ידי מפעיל עם ניסיון. על הרובוט מותקנת מצלמה מתקדמת שיודעת לצלם את פנים הביוב מכל הכיוונים, כולל זום-אין וזום-אאוט.

 

צפו בצוות שלנו מצלם קו ביוב

 

צילום צנרת הביוב יסייע בפתרון אופטימלי לתקלות בביוב

חסימה של מעבר השפכים בתוך הצנרת, או נזילה של שפכים מצינורות הביוב החוצה – הן תופעות נפוצות מאוד שהתיקון שלהן בעבר הסתמך על מציאת המיקום המדויק של התקלה ב"זמן אמת".

המשמעות היא שאיתור מקור הבעיה מתבצע במקביל לטיפול בה, מה שעלול לפגוע באופן ניכר בסביבה, למשל הריצוף שמעל הצנרת – או בצנרת עצמה בחלקים תקינים לגמרי מתוכה.

 

מחיר צילום קו ביוב – כמה עולה?

צילום קווי ביוב מחיר לפי סוג השירות מחירון מומלץ
מחיר שאיבת ביוב סטנדרטית לפני צילום צנרת ביוב 600-800 ₪
עלות שטיפת קו לפני צילום הצנרת 600-800 ₪
צילום ביוב לאיתור חדירת שורשים מחירים החל מ-800 ₪
כמה עולה צילום קו ביוב + פתיחת סתימה החל מ-1250 ₪
מחיר צילום קווי ביוב בהתאם לעומק הצילום החל מ-800 ₪

 

צילום ביוב - אינפוגרפיקה
צילום ביוב – מתי?

 

מתי כדאי לצלם קווי הביוב? מקרים נפוצים:

✔️ צילום במצלמת ביוב למתן מענה מדויק לבעיה – צילום מערכת הביוב מבפנים, מעניק הצצה אל תוך הצנרת ומאפשר את מציאת המיקום הספציפי של התקלה. המשמעות היא שניתן להבין מה בדיוק התקלקל: האם זה פיצוץ בצינור, שורשים של עץ שצמחו בתוך הצינור וסתמו אותו, או אולי סתימה שנוצרה בשל הצטברות של לכלוך ושמנים.

✔️ איתור נזילות – ניתן לצלם ביוב כדי לאתר נזילות מים ולטפל בהן.

✔️ טיפול בסתימות והצפות חוזרות ונשנות – בעיה ששבה ומופיעה בתוך מערכת הביוב, משמעה שלא טופלה בצורה הנכונה. מצלמות ביוב חודרות למעמקי הצנרת, מאפשרות לאנשי המקצוע להבין לעומק את הבעיה גם אם היא לא אובחנה נכון בעבר ולמצוא את הפתרון ארוך הטווח עבורה.

✔️ מציאת פתרונות לתקלות במעמקי צנרת הביוב ללא הרס – הסיב האופטי המחובר למצלמת הביוב, מאפשר שליטה במצלמה גם במערכות ביוב מפותלות. השימוש באמצעים הטכנולוגיים החדשניים הללו בשלבי איתור התקלה, מייתר את הצורך להרוס את מעטפת הצינור כדי להגיע למוקד הבעיה. השימוש במכשור זה מאפשר טיפול מהיר יותר בתקלות וחוסך כסף רב, כיוון שהצורך לתקן את מעטפת התשתית – נחסך.

✔️ מיפוי של המערכת והפתחים השונים – לא תמיד אנחנו יודעים בדיוק כיצד בנויה מערכת הביוב שלנו, במיוחד אם לא אנחנו תכננו ובנינו אותה. צילום של הביוב מסייע במיפוי ותיחום המערכת, איתור פתחים ושוחות, הבנת הקונסטרוקציה ועוד.

✔️ צילום תשתית הביוב כחלק מתהליך בדק בית וקבלת טופס 4 – לפני סגירתה של עסקת נדל"ן, ניתן לצלם את מערכת הביוב כדי לוודא את תקינות הצנרת. בנוסף, מצלמות ביוב הן חלק בלתי נפרד מהמכשור שבו משתמשים כדי לקבל אישור אכלוס לדירות חדשות – "טופס 4" – משמע וידוא שקווי הביוב עומדים בתקן.

 

צילום קו ביוב
צילום קו ביוב

 

איך צילום של מערכת הביוב עשוי לעזור?

בחלק גדול מהמקרים שבהן קיימת תקלה במערכת הביוב ולא נעשה שימוש במצלמות ביוב, התיקון יתבצע על ידי אנשי המקצוע אך במסגרת עבודתם הם ייאלצו להרים מרצפות, לשבור חלק מהמבנה או לייצר נזקים שלא בכוונה, רק כדי לנסות למצוא את מוקד הבעיה. האיתור של הנזק, במיוחד אם הוא ממוקם במעמקי הצנרת, עלול לגרום לנזקים רבים שיידרש שיפוץ יקר ומיותר על מנת לתקן אותם.

צילום הביוב מטרתו למנוע את כל הבלאגן הזה: כאשר התשתית חסומה, קשה יהיה להבחין במיקום המדויק של פיצוץ בצינור, סדק שהולך ומתרחב או סתימה שנוצרת וחוסמת את מעבר השפכים. באמצעות החדרת הסיב האופטי הדקיק, אפשר יהיה לקבל מבט מבפנים של הצינור, גם אם הוא חסום – ובכך להעניק את הטיפול הממוקד והאיכותי ביותר עבור צנרת ביוב תקולה, במינימום ולעתים אפילו ללא כל נזק למבנה.

יש לזכור: הצינורות מהם מורכבת מערכת הביוב, הם ממילא ארוכים במיוחד והצורה שלהם איננה ישרה, לכן סתימות עלולות להיווצר יחסית בקלות, בעיקר כאשר ההתנהלות היום יומית של בני האדם שעושים שימוש במערכת, איננה נבונה.

כשנזרקים לביוב חפצים כמו מגבונים, חיתולים ונשפכים אליו מזונות שומניים שגורמים להתפתחות של שכבה אוטמת, הצנרת הופכת לאיזור "מועד לפורענות". מצלמת הביוב יכולה לעבור את המכשולים הללו ולהעניק לאנשי המקצוע את המידע הדרוש להם, כדי לתת את המענה הנכון.

 

איך מצלמים צנרת ביוב? מה קורה בפועל שלב אחר שלב

ניתן לחלק את תהליך הצילום של מערכת הביוב לשלושה חלקים, אשר לכל אחד מהם יש משמעות חשובה במציאת הפתרון הנכון להשבת המערכת לפעילות תקינה:

#1 מכינים את מערכת הביוב לקראת תהליך הצילום עצמו – כדי לצלם את קווי הביוב באופן אפקטיבי, חשוב לוודא שהצינורות אינם סתומים וזאת כדי שהסיב האופטי יצליח לחדור לעומק הצנרת. פתיחת סתימה בביוב ושאיבה של המים, במקרה שהביוב עצמו מוצף, תאפשר בהמשך קבלת תיעוד ברור יותר שבאמת יסייע להבין האם קיים נזק והיכן הוא ממוקם. אלו הן פעולות קריטיות שגם ישמרו על ציוד הצילום שלא להינזק, בשל תקלות כאלה ואחרות בתוך תשתית הביוב.

#2 מחדירים את מצלמת הביוב המחוברת לסיב האופטי תהליך הכנסת המצלמה אל תוך מערכת הביוב, באופן שיאפשר תיעוד מהימן ואיכותי של תוככי הצנרת. ניתן להחדיר את המצלמה עד לעומק של 50 מטרים לערך, מה שמאפשר צילום של נזקים במעמקי המערכת, כגון שורשים שצמחו בתוך הביוב ויצרו חסימה, חורים ושברים בצינורות, חלודה או קורוזיה בצנרת, קריסה של צינורות או כל חסימה אחרת בביוב שלא ניתן היה לאתר באמצעי אחר. בעל המקצוע עומד כל העת בקשר עם המצלמה, המשדרת מיידית את הצילום למכשיר ייחודי שמאפשר לו להסיק מסקנות בנוגע לטיפול בבעיה, בזמן אמת.

#3 הפקת לקחים והוצאת דיווח לאחר צילום קווי ביוב – תהליך הצילום של מערכת הביוב הינו מורכב, אך בסופו יופק דו"ח מסודר שבו יופיעו ההמלצות לגבי תהליך התיקון של צנרת הביוב, לאור הממצאים שתועדו.

 

צילום של מערכת הביוב
צילום של מערכת הביוב לאיתור שורשים

 

סוגים שונים של מצלמה לצילום קווי ביוב

המצלמה היא חלק חשוב ועיקרי בתהליך צילום קווי הביוב, אך התיעוד בכל מערכת ביוב עשוי להתבצע באופן שונה ועם מכשור מעט אחר, בהתאם לתנאי השטח.

ישנן כמה סוגי מערכות צילום, כאשר במקרים מסוימים יהיה צורך בתיעוד של מספר מצלמות בו זמנית. המצלמות מחוברות אל הסיב האופטי ובמקביל גם לתאורת לד עוצמתית, המאפשרת את תנאי הצילום המיטביים לאור העובדה שהצנרת נמצאת מתחת לאדמה, בחושך מוחלט.

איכות הצילום תשתפר והרזולוציה תהיה גבוהה יותר, ככל שציוד הצילום יהיה איכותי יותר וייערך בתנאים המיטביים, משמע שהצנרת "ריקה" מחסימות וממים עודפים, התאורה מספקת אפשרות להבחין בכל הפרטים הנחוצים, המצלמה מצליחה להיכנס לעומק הביוב ולתעד את כל מה שנחוץ ובעיקר – עיבוד הממצאים נעשה על ידי אנשי מקצוע מיומנים.

 

מה ניתן לגלות באמצעות הפעולה?

בין התקלות והבעיות השונות שאנחנו מגלים בדרך כלל בצילום מערכות ביוב, ניתן להזכיר את אלה:

  • נזילות מים כתוצאה מבלאי, איטום שנשחק או התקנה שגויה.
  • מערכות שלא תוכננו כמו שצריך.
  • הצטברות של שומן, שורשים, בטון, פסולת מגבונים וחומרים אחרים שגורמים לסתימות ביוב חוזרות ונשנות.
  • צינורות שבורים או סדוקים שיש להחליפם.

 

האם צילום ביוב נדרש גם במערכות ביוב חדשות?

בדרך כלל, איתור תקלות בביוב ישן, למשל הצפות או סתימות, הוא הגורם העיקרי לכך שאנשים מזמינים שירותים של צילום קווי הביוב. המטרה של הצילום היא היכולת להפיק את המידע הרלוונטי, בעקבות התיעוד, כדי לטפל בנזקים הקיימים במערכת ולמנוע תקלות חוזרות ונשנות.

עם זאת, בהחלט ניתן ואף מומלץ להזמין שירותי צילום של מערכת הביוב גם עבור מערכות ביוב חדשות, או חיבור חדש למערכת ביוב קיימת.

המטרה היא לאתר תקלות במקרה שהן קיימות, עוד לפני השימוש השוטף בביוב, כדי לקבל את האישורים המתאימים למגורים או לשימוש במבנה – וכמובן להימנע מנזקים מצטברים ועוגמת נפש, לאחר תקלות שעלולות להתרחש מהר מאוד לאחר החיבור המערכת, במקרה שקיימת בה סתימה או שבר כלשהוא, שלא התגלו קודם לכן.