פינוי שמן משומש הוא שירות שגרתי שבו משתמשים עסקים רבים, בעיקר מסעדות, בתי קפה, מטבחים אחרים, מוסכים ומפעלים תעשייתיים. אנחנו בביובית אלפא אוספים שמנים משומשים בפריסה ארצית, במחירים אטרקטיביים!

מאחר ומדובר בהנחיית חובה על פי תקנות מניעת מפגעים משנת 1993, הרי שאי הקפדה על כל ההוראות הנדרשות מהווה הפרה חמורה שיכולה לעלות בקנסות, צווי סגירה ואפילו אישומים פליליים.

אין שום סיבה כי תסתבכו – אנחנו בביובית אלפא עומדים לשירותכם 24/7 עם צי ביוביות מגוון בפריסה ארצית נרחבת ויכולים לפנות עבורכם את פסולת השמן לאתרים מורשים. למה חשוב לפנות שמנים, כיצד הדבר מתבצע בדיוק ומהם היתרונות של ביובית אלפא? כל התשובות לפניכם.

 

פינוי שמן ממסעדות, מוסכים ועוד במחיר מיוחד! (כל הארץ)

✔️ פינוי שמנים שרופים ומשומשים מבתי עסק בכל הארץ

✔️ פינוי שמן ממסעדות, מוסכים, בתי קפה, מפעלים ועוד

✔️ טיפול בשמן שרוף, מסננים ופסולת שמן

✔️ איסוף שמן באופן בטיחותי ע"פ תקנות המשרד להגנת הסביבה

✔️ פריסה ארצית רחבה – מפנים שמן במקצועיות

✔️ צריכים לפנות שמן משומש? צרו קשר להצעת מחיר >>

טלפון: 055-9703793

 

פינוי שמן משומש
פינוי שמן משומש מבתי עסק – ריקון בורות שומן בפריסה ארצית

 

 

אילו סוגי שמנים אנחנו שואבים?

אנחנו יודעים לשאוב ולפנות שמן משומש ממגוון סוגים, בצמיגות משתנה, החל משמן שרוף, מינרלי, תעשייתי, שמני מנוע, גריז ונוספים.

 שמן מנוע / גריז – נפוץ בדרך כלל במוסכים ובתי עסק בתחום הרכב.

שאיבת שמן מינרלי  / שמן תעשייתי / אמולסיות, שפכי מזוט – נפוץ בדרך כלל במוסכים, מפעלים, בתי עסק בתחום המחזור ותעשיות.

 שמן שרוף – נפוץ במסעדות, בתי קפה ובתי עסק בתחום המזון.

את כלל סוגי השמן הללו יש לאגור במיכלים ייעודיים (מפרידי שומן) ולא לאפשר להם להגיע למערכת הביוב או הצנרת.

בסיום התהליך השמן או החומ"ס מפונה לאתר ייעודי.

 

כיצד ניתן להפריד שומנים ממערכת הביוב הרגילה?

סוגי שמנים שצריך לפנות ושנפוצים מאוד בעסקים רבים הם שמנים טבעיים שמקורם מן החי והצומח (למשל, שמן בישול), או כאלה מינרליים או תעשייתיים (שמן מנוע, שמן גיר, גריז ועוד).

על מנת שבכלל ניתן יהיה לפנות אותם בצורה יעילה, על פי החוק, יש ראשית כל למנוע את הזרמת השמנים למערכת הביוב ולהפריד אותם ממנה באמצעים הבאים:

✔️ בור שומן – קרוי גם מפריד שומנים והוא אמור להיות מותקן אצל כל עסק אשר מתעסק עם שומן צמחי (מסעדות, בתי קפה, שירותי קייטרינג, מפעלים לייצור מזון). בור זה הוא למעשה מתקן שמפריד בין הפסולת הנוזלית השומנית למי הביוב, כך שהשמנים נאגרים במיכל מיוחד ומי הביוב מתפנים דרך מערכת הביוב הרגילה. עוד על שאיבת בור שומן.

✔️ מתקני אגירת שומן – כוללים מיכלים שונים שבתוכם אוגרים שומן והם נקראים בשמות שונים כגון מיכלי שומן, חביות שמנים ומסנני שמן. לעומת בור שומן, שמפריד בין שומנים לנוזלים מימיים, מתקנים אלו אינם מיועדים לבצע הפרדה אלא רק לאגור פסולת שומנית שמועברת אליהם. ניתן למצוא מתקנים וחביות שכאלו בעיקר במוסכים, שמעבירים את שמן המנוע והשמנים הנוספים ישירות למתקנים אלו ללא הזרמתם במערכת הביוב.

פינוי מפריד שומנים או פינוי של מסנן שמן יש לבצע באופן תקופתי, כאשר הם מתמלאים לגמרי וזאת כדי לשמור על מערכת ביוב תקינה.

 

פינוי שמנים משומשים מבתי עסק – כיצד הביובית נכנסת לתמונה?

אם אתם מחויבים בהחזקה של מתקן כלשהו לאגירת שמנים, עליכם להיות מודעים לכך כי אין לרוקן את תכולתו למערכת הביוב הרגילה ואין לפנות אותו, אלא אך ורק באמצעות נותני שירות שהם קבלני ביוב שעובדים בהיתר המשרד להגנת הסביבה והתמ"ת.

בנוסף, פינוי שמנים משומשים מבתי עסק מחייב את הצגת תעודות הפינוי בפני פקחים שונים מעת לעת, כאשר תעודות אלו צריכות לכלול את פרטי הגורם שפינה את השמנים, כמות השמנים שפונתה (בליטרים או משקלית) ואישור האגרה ששולמה עבור הטיפול במתקן הטיהור.

אנחנו בביובית אלפא נשמח לפנות עבורכם שמן שרוף או משומש, לשאוב את הביוב או לפנות כל פסולת ביוב נוזלית אחרת שאתם מייצרים.

איך מפנים שמן משומש? באמצעות ביובית, כמובן. פינוי שמן משומש מתבצע על ידינו באופן הבא:

✔️ אפיון השטח סוג השמנים – איסוף שמן משומש מחייב ראשית כל את אפיון המשימה שעומדת על הפרק' מבחינת היקפי השאיבה וסוג השמנים הנשאבים. בהתאם לזאת תיבחר הביובית המתאימה למשימה.

אנחנו יכולים לבצע עבורכם פינוי שמן ממסעדה, שמן מנוע ממוסך או מכל סוג אחר של עסק ולהתמודד עם כל סוגי השמנים הקיימים, כולל שמן שרוף.

✔️ בחירת ביובית מתאימה – פינוי פסולת שמן מתבצע כאמור על ידי ביובית, שחייבת להיות בעלת הממדים וכוח השאיבה המתאימים למשימה. במידה ומדובר בהיקפי שאיבה גדולים מאוד, נספק עבורכם ביובית משאית גדולה ובעלת מיכל שאיבה גדול.

שאיבת שמן משומש ממקום שאינו נגיש תחייב שליחה של ביובית קטנה יותר, כגון ביובית נמוכה.

לאחר העבודה נמסור לידיכם את כל התעודות הנדרשות, על מנת שתוכלו להציגן כשתידרשו לכך בזמן ביקורת של משרד הבריאות או נציגי רישוי עסקים.

 

פינוי שמן משומש
מוסכים הם חלק מבתי העסק שמהם חשוב לפנות שמנים משומשים בקביעות

 

מחיר פינוי שמן משומש – כמה עולה?

מחיר שירותי ביובית עבור פינוי שמן משומש נקבע על פי מספר גורמים עיקריים וביניהם היקפי השאיבה (כמות שמנים פר ביקור), תדירות השירות, האם נקודת השאיבה נגישה או שנדרשת עבורה הזמנת ביובית מיוחדת וכמו כן, האם מדובר בקריאת שירות דחופה או כזו שמתואמת מראש.

למשל, כאשר צריך לפנות בור שומן גדול במיוחד, המחיר יהיה יקר יחסית. ישנם גם עסקים שמשתמשים בכמה מסנני שמן, למשל מוסכים גדולים. פינוי מסנני שמן במקומות שכאלה יהיה יקר יותר.

אצלנו בביובית אלפא מציעים לכם שירותי פינוי ושאיבה של שמנים משומשים במחירים נוחים והוגנים ואנחנו יכולים להגיע אליכם בכל שעה 24/7. הנה טווחי המחירים שתמצאו אצלנו כאשר תצטרכו פינוי של השמנים המשומשים שלכם:

 

פינוי פסולת שמן ומסננים – למה זה כל כך חשוב?

איסוף שמן משומש אמור להוות חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה של עסקים רבים וזאת בשל העובדה כי חל עליהם האיסור להזרים את הפסולת השומנית שמיוצרת או מצטברת אצלם למערכת הביוב הרגילה.

חשיבות העניין באה לידי ביטוי גם בחוק, אשר מפרט את כל סוגי העסקים המחויבים בכך. אי עמידה בהוראות החוק עשויה להיות בעייתית מאוד עבור העסק, בעליו ומנהליו.

ישנן מספר סיבות לכך, כפי שמפורט בטבלה הבאה:

סוג נזק שעלול להיגרם בגלל אי פינוי שמן משומש כיצד הפעולה מונעת נזקים בביוב
נזקי זיהום במידה ולא יתבצע פינוי של השמנים המשומשים, הם יגיעו למתקני טיפול בשפכים שמיועדים להתמודד עם פסולת ביוב רגילה. פסולת שומן מזהמת את אותם מתקנים שאינם מיועדים להתמודד עימה, מה שעשוי להסתכם גם בהגעה של שמנים רעילים שונים לשימוש חוזר בחקלאות או הזרמת רעלים לנחלים ולים.
נזק לצינורות ביוב שמנים מאופיינים בצמיגות ויכולות זרימה משתנות והם אינם מתערבבים עם מים. מסיבה זו הזרמת כמות גדולה של שמנים למערכת הביוב עתידה לסתום אותם, לעיתים באופן בלתי הפיך.
נזק למתקני הטיהור שמנים גם יכולים לגרום לנזק למערכות מתקני הטיהור השונים ולכן חל איסור להזרימם למערכת הביוב הרגילה.

ריקון שמן ופינוי בפריסה ארצית – ביובית אלפא!

מלבד שאיבת שמנים משומשים ופינוים, אנחנו מתמחים גם בביצוע שאיבה של קווי ביוב ובורות ספיגה, שאיבת הצפות ופתיחת סתימות ביוב מורכבות, גם כן באמצעות הביוביות שלנו.

בנוסף נוכל לייעץ לכם לגבי בחירה של מפרידי ומיכלי שומנים ואף לבצע עבורם את ההתקנה שלהם. מוזמנים לצלצל אלינו בכל שעה ונשמח לתת לכם שירות. צוות ביובית אלפא.

 

לקריאת המשך: תקנות מניעת מפגעי שמן משומש באתר המשרד להגנת הסביבה

 

Yair Divinsky
Yair Divinsky
13/08/2023
ביובית אלפא אלופים!! הגיעו אלינו בזמן ומהר לטפל בבריכת ביוב שנסתמה בבניין במקצועיות
bel g
bel g
02/07/2023
שירות יוצא מן הכלל! כבר משיחת הטלפון הראשונית הורגש שמדובר במקצוענים אמיתיים! הגיעו ממש מהר ואבחנו תוך רגע את הבעיה, עבדו בזריזות, היו ממש אדיבים ושירותיים וגבו מחיר הוגן לחלוטין, יצאנו ממש מרוצים ממליצים מאוד!
קרן בירן
קרן בירן
21/06/2023
קודם כל אציין שהגיעו במהירות מדהימה! ממש מעכשיו לעכשיו!! הצפה מטורפת בחניון של הבלוק שלי, שממש עצרה לכל השכנים את היום שלהם ואף אחד לא יכול היה להזיז את הרכב, הגיעו אנשי מקצוע מעולים שטיפלו בעניין צ'יק צ'אק ושאבו את כל המים!! ממש אחלה שירות ובנוסף להכל גם חבר'ה נחמדים ממש